• Heavenlyfaith

jungfru+skytt= bra eller dåligt förhållande??

Nån med erfarenhet?? Det enda jag hört är negativt...
    Gärna nån med kvinnlig jungfru kontra manlig skytt.

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Svar på tråden jungfru+skytt= bra eller dåligt förhållande??
  • Heavenlyfaith

puff

• Heavenlyfaith

Då är vi två puffare

• Björkman

Enligt min erfarenhet av att skriva inlägg här på detta forum så spelar det ingen som helst roll.
    Om man dock baserar svaret på allt man läst på samma ställe men inte svarat på är svaret det motsatta.
    Ärligt talat...spelar det någon roll. Man kan väl ändå inte basera förhållande på stjärnbilder och horoskop?

• Heavenlyfaith
    Björkman skrev 2008-10-13 23:22:30 följande:
    Enligt min erfarenhet av att skriva inlägg här på detta forum så spelar det ingen som helst roll. Om man dock baserar svaret på allt man läst på samma ställe men inte svarat på är svaret det motsatta.Ärligt talat...spelar det någon roll. Man kan väl ändå inte basera förhållande på stjärnbilder och horoskop?
    Min erfarenhet av familjelivs forum är att man håller sig till ämnet. Att börja disskutera huruvida stjärntecken stämmer eller inte har jag aldrig varit intresserad av. DIN tro håller du för dig o MIN tro låter du bli.
  • Björkman

Oj! Hoppas ingen tog illa upp av mitt tidigare inlägg. Jag vet ju att folk lätt kan bli griniga för ingenting. Jag respekterar även människors olika tro. Vad jag menade var att jag hoppas att förhållande kan vara hur bra som helst fast det handlar om jungfru + skytt trots att kanske den ena personen är gnällig, har dåligt humör och inte tål vad andra säger eller tycker.

• Heavenlyfaith
    Jag kan inte annat än le när jag kan hjälpa till med bekräftelsebehovet hos vissa tecken via min tråd. Använd du dig av denna om det behövs
  • Myrtille
    Björkman skrev 2008-10-13 23:48:10 följande:
    Oj! Hoppas ingen tog illa upp av mitt tidigare inlägg. Jag vet ju att folk lätt kan bli griniga för ingenting. Jag respekterar även människors olika tro. Vad jag menade var att jag hoppas att förhållande kan vara hur bra som helst fast det handlar om jungfru + skytt trots att kanske den ena personen är gnällig, har dåligt humör och inte tål vad andra säger eller tycker.
    "Jungfrun har genom sin känslighet och analytiska förmåga också ett inbyggt drag av ängslan. Du funderar mycket och kommer ständigt med nya förslag på ändringar och förbättringar.

Du tror dig veta bäst i alla lägen och dömer något eller någon ofta alltför snabbt. Därför kan du ibland kännas mästrande och dräpande. Du vill egentligen aldrig "lägga dig i" men ibland är det precis det du råkar göra.

Samtidigt har du själv svårt att ta kritik. Du ställer ofta alldeles för höga krav på dig själv, vilket resulterar i att du tror att du inte räcker till."

Saxat från nätet, så det måste vara sant...
  • Heavenlyfaith
    Myrtille skrev 2008-10-15 15:23:17 följande:
    "Jungfrun har genom sin känslighet och analytiska förmåga också ett inbyggt drag av ängslan. Du funderar mycket och kommer ständigt med nya förslag på ändringar och förbättringar. Du tror dig veta bäst i alla lägen och dömer något eller någon ofta alltför snabbt. Därför kan du ibland kännas mästrande och dräpande. Du vill egentligen aldrig "lägga dig i" men ibland är det precis det du råkar göra. Samtidigt har du själv svårt att ta kritik. Du ställer ofta alldeles för höga krav på dig själv, vilket resulterar i att du tror att du inte räcker till."Saxat från nätet, så det måste vara sant...
    Vad hade det med jungfru o skytt o göra?
  • Myrtille

Jag kan googla på skytt också om du vill det

• KristenTjej84

Personligen så är jag osäker på att det är en så bra matchning i långa loppet.
    Jag känner till åtminstone 5 stycken relationer där eld och jord inte hört ihop.
    Några exempel är just Idol Juryn paret(som varit gifta) Reese Witherspoon & Ryan Philippe, Måns Herngren & Lena Philipsson och två av mina vänner, plus en släkting till mig plus hennes ex.

Exakt vad det beror på att det inte brukar funka i långa loppet är jag lite osäker på, men får jag gissa så kan det beror på att eld tecken är ofta temperamentsfulla och impulsiva, medans jord tecken är känsliga och blir lätt sårade. Därmed är inte kombinationen kanske den bästa då en konflikt uppstår.

Men det viktigaste är att man trivs tillsammans, och är ärliga med varandra. Kanske berättar redan från början vad man tål och inte tål i ett förhållande.
    Om allting fungerar bra i relationer, oavsett stjärntecken, så varför inte?
    Bara jungfrun( som jag uppfattat som konflikträdda) accepterar det faktumet att skyttekillen kan ryta till ibland, och skyttekillen lär sig att behärska sitt temperament i jungfruns närvaro, så ser jag inga större problem.
    Nu påstår jag inte att alla jord o eld tecken är precis likadana, och att det absolut inte kan funka med eld och jord, finns säkert par som varig gifta i 40 år fast den ena är jord o andra eld tecken.
    Jag kan bara säga vad jag märkt, just i mitt liv och bland kändisvärlden.

Jag för min del skulle kunna bli ihop med en kille, med i stort sett vilket stjärntecken som helst, men inte skorpionen, för jag som vattuman har ofta konflikter med skorpioner tyvärr.

• Zhna

Varför inte!? Även som måntecknen är dessa 2 någorlunda ok ihop. Jungfrun är kritisk fast han/hon inte tål det själv. Skytten är rättfram men kan bli sårad av det själv. Men, men, är ej detta att ha någonting gemensamt? Fast skytten blir ju rastlös och på så sätt irriterande av överpedantisk hushåll och av all den perfektionism som kännetecknar jungfrun. De får väl se det positiva med olikheter som kompletterande när känsloresponserna går isär. Jungfrun måste helt enkelt ta det lite lugnt och skytten borde faktiskt uppskatta jungfruns sinne för detaljer som kan vara till nytta då och då.

Månväduren kan visst vara bra för en månkräfta då bägge är lika beskyddande av sina nära kära eller månstenbock då bägge är minst lika effektiva då det gäller att få något utfört om allt i övrigt stämmer ihop med deras respektive födelsehoroskop(Se galleri). Identiskt är bara urtråkigt, lite stimulans måste det allt vara!

• Eisa

Jord och eld brukar inte gå ihop.
    Jordtecknen brukar dras till eldtecknen och det kan hålla ett tag med eldtecknet (i detta fall skytten då) brukar tröttna på jordtecknet till slut.

Jungfrun är för stabil och pedantisk för den frihetskrävande skytten.

Fan jag är vädur och klarar inte ens av en skytt.

Svar på tråden jungfru+skytt= bra eller dåligt förhållande??