• Tingelina

Vad har ni kvar att förbereda inför bebis ankomst?

Så lyder frågan.

Det börjar ju närma sig. Jag är i v. 31, och blir SMÅTT stressad av att se "Du har 68 dagar kvar till förlossning.". - Bebisrummet är inte klart. Det är inte färdigspacklat ens en gång, och det ska målas.
    - Jag har inget skötbord än.
    - Spjälsängen saknar en skruv som jag måste hitta.
    - Inget av bebisens kläder är tvättat.
    - Jag har inte handlat på apoteket än, typ salvor, barnalvedon, tops osv.

Så vad har ni kvar?

• Svar på tråden Vad har ni kvar att förbereda inför bebis ankomst?
  • planeraren

Allt. Fast jag är i vecka 27 iofs...
    Nä, förresten, vagnen är inhandlad. Skötväskan liksaså. Men resten är kvar. Man måste ju ha lite att pyssla med under havandeskapsledigheten!

• Krabbolina

barnrummet kommer vi att vänta lite med, för bebisen kommer ändå sova i vårt rum den första tiden. Sängen är monterad och skötbordet väntar på att monteras.
    Sen måste vi köpa babyskydd och diverse andra saker.

Går in i vecka 34 nästa vecka men känner ingen panik ännu.

• BF081117

Är i v.34 och har inte ställt upp sängen än.. Skötbordet sitter på plats. Kläderna är tvättade. Har alla sängkläder osv kvar att tvätta. Har inte köpt hygienartiklar/apoteks artiklar etc än.. Nappar, nappflaskor och allt sådant är också kvar att köpa.

Har tänkt att ställa upp säng osv nästa helg (v.35) och handla det sista till bebisen vid löning..

Men tiden börjar kännas knapp nu.

• Joci
    Tingelina skrev 2008-10-12 15:36:00 följande:
    Så lyder frågan. Det börjar ju närma sig. Jag är i v. 31, och blir SMÅTT stressad av att se "Du har 68 dagar kvar till förlossning.". - Bebisrummet är inte klart. Det är inte färdigspacklat ens en gång, och det ska målas. - Jag har inget skötbord än. - Spjälsängen saknar en skruv som jag måste hitta. - Inget av bebisens kläder är tvättat. - Jag har inte handlat på apoteket än, typ salvor, barnalvedon, tops osv. Så vad har ni kvar?
    Så kände jag också för några veckor sen. Jag hade verkligen inte tid att få barn just då liksom. Jag hade ju inte hunnit tvätta kläderna, hämta vagnen osv. Nu är jag i v.39 och allt är klart men inte kommer det någon bebis för det.
    Vad ska jag nu göra för att få tiden att gå fortare...?! Glad
    Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Kaka

Känner igen mig Barnrummet är långt ifrån klart (skall tömmas och målas fast först måte arbestummet tapetseras). Har en spjälsäng men den är i paket. Har inte tagit ner kläderna från vinden ännu så jag har absolut ingen koll på vad jag behöver handla. Inget skötbord ännu. Har köpt vagn men det är nog det enda som är fixat . Paniken har inte kommit ännu men den kommer väl

• salamanca

Alldeles för mycket!
    Vänta inte med det, har bf om en månad & nu orkar jag inte gå ut i stimmiga butiker längre.
    Har blivit så där tung & "handikappad" som alla säger att man kan bli. Så vänta inte med saker för länge ifall att ni blir så här ( svårt att förstå att det kan hända om man vanligtvis är en aktiv person).

Tack gode gud för dåliga amerikanska serier, bra böcker & god mat.... =)

• Miss E

Mjaha.

Är i v.27 nu och jag har barnvagnen kvar och en större skötbädd att köpa, samt alla dom små viktiga sakerna som köps på apotek o bröstpump..

Annars tror jag faktiskt att allt annat är klart

(¯`°?.¸ ღ♥ v.27! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • fjärilstofflan

är i v 39 nu och väskan är fortfarande inte färdigpackad... skötbord o vagga står på plats... mer behövs inte...
    det är 2:a barnet, så det mesta finns redan...

• Bubblan2

Är i v 35+1 idag och det vi har kvar är att köpa ett skötbord för badkaret uppe samt lite kläder i storlek 50.

Sen har vi städning, städning, städning och lite mer städning...

Skulle vara skönt att komma hem till ett städat hus men just nu tryter orken. Ränner på toa hela nätterna så dagarna bakas in i en ständig trötthet känns det som!

• fjärilstofflan

åh på tal om städning! känns ju som att det inte finns något slut! har rensat o städat hur mycket som helst, men det tar aldrig slut!

Svar på tråden Vad har ni kvar att förbereda inför bebis ankomst?