• Bruden1

Åka motorcykel och gravid!! OK??

Hej i sommarvärmen

Har en liten fråga.....

Ni motorcykeltjejer....åker ni motorcykel nu i sommar när ni e gravida?

Själv åkte jag igår med sambon.

Jag är gravid i v 27.

Är det farligt att åka motorcykel som gravid? Alltså, klart att olyckor kan inträffa, inte det men, är det farligt för bebis i magen?? Kan den skadas på något sätt??
    Av farten eller så?? eller av trycket??

• Svar på tråden Åka motorcykel och gravid!! OK??
  • Mini mE m Minisarna

Jag åkte fram till att jag inte fick plats..hihi..men jag kör inte själv dock...men jag tror man kan ha lite på känn själv?

• Espera

Jag var på 3 veckors mc-semester förra sommaren o var gravid i v 17 när vi åkte hemifrån. Under resans gång blev det trängre bakom maken, men annars gick det bra. Var även ute på dagsutflykter tills jag inte kunde få på mig kläderna längre. Inget kan hända såvitt jag vet, fick dock lite sammandragningar i slutet på mc-semestern vet ej om det hade samband m vibrationer?

• Bruden1

Verkar inte vara många MC-brudar här.......

• Snuffepuff

Hej, är det något jag saknar så är det att åka motorcykel!!! Men jag vill inte riskera att något händer. Jag råkade ut för en trafikolycka med bil när jag var i 12:e veckan och det fick mig verkligen att tänka till och kanske vara lite extra försiktig. Jag har valt bort både mc-åkning och ridningen.
    Jag tror inte att det är någon fara att åka MC, om du nu inte ska ut och köra med en off-road på grusvägar med gupp och så.
    Du känner nog om den lilla i magen gillar det eller inte.
    Jag själv avstår och längtar lite extra till nästa sommar då det säkerligen blir åka av.

• Friberg

Jag håller på att ta mitt körkort nu men är visserligen bara i v9. Kommer köra så länge jag får plats i skinnstället =)
    Tycker att det bara är att köra på!!

• Espera

Starkt, Friberg! Jag började också ta mitt körkort i början av graviditeten, men la ner det för jag upptäckte att jag inte vågade göra saker jag var tvungen, tex baxa mc:n upp på centralstödet, våga ramla(=försöka ordentligt med balansen)...Till slut kom jag fram till att körkortet får vänta tills barnet/en blivit stora! Jag nöjer mig med att sitta bakpå maken o njuter i fulla drag! Fast i ärlighetens namn har det blivit väldigt mycket mindre mc-åkande sedan dottern föddes...

• S0L

Det är ok att åka hoj enligt min barnmorska!
    inget farligt för bebisen (utom vid olyckor då)
    och man känner ju själv om det gör ont så e det ju bara sluta åka...
    var ute på en låångtur för ett tag sedan var nog i hmm v25 och kände inte det minsta protest från bebben som annars är VÄLDIGT aktiv i magen.

ha en trevlig sommar allihop!!

• icaS

Det är ok enligt min bm också. Jag körde hoj under min förra graviditet (det blev ju inte så himla länge eftersom jag kör en tankpressare och magen blev ivägen ) Men åkte gjorde jag trots många och hårda protester av mina närmaste, denna gång blir det helt klart mindre hoj men det beror ju på att det helt enkelt blir mindre tid när man redan har barn.

Ha en trevlig hojsommar och kör försiktigt!!

• steffo trish

Hej! Ville bara säga att detta är intressant tråd.

• Theresekarlsson

jag åkte motorcykel när jag var i vecka 20 med min fästman......lite läskigt e det ju...man e ju inte så säker på den om man ramlar....

• Harley

Jag är bara i vecka 8 men törs inte åka sommar. Jag kör dessutom stelbenare så det är nog inte så nyttigt tror jag.... Längtar redan till nästa sommar...

• Bruden1

Verkar som det e helt OK att åka!

SKÖNT!!! så d ska jag göra tills magen e för stor

Svar på tråden Åka motorcykel och gravid!! OK??