• kitsby

Har precis köpt en orbitrek "elite". Har jag "kastat pengarns i sjön" eller gjort ett bra köp?

Någon här som tränat på en sådan? Vad tycker ni om den?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 20:02
    Ska tillägga att den är nästan ny (orbitek elite) och fick den för 700 kr, är väldigt bra pris eller??

• Svar på tråden Har precis köpt en orbitrek "elite". Har jag "kastat pengarns i sjön" eller gjort ett bra köp?
  • Blue Bear

Köpte en också.. använde den ca. 5ggr.. sålde den på Blocket!

Man blev svettig o trött efter 10 min. Men jag e ingen träningsmänniska alls så för mig var det kastade pengar!!!!!

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • kitsby

Blue Bear skrev 2008-10-12 17:53:37 följande:

Köpte en också.. använde den ca. 5ggr.. sålde den på Blocket!Man blev svettig o trött efter 10 min. Men jag e ingen träningsmänniska alls så för mig var det kastade pengar!!!!!
    låter ju kanon bra om man blir svettig och trött! :)
  • Nellee
    kitsby skrev 2008-10-12 17:59:00 följande:
    Blue Bear skrev 2008-10-12 17:53:37 följande:
    låter ju kanon bra om man blir svettig och trött! :)
    Skoja inte att man blir Jag har en orbitrek och det är verkligen jobbigt! Det känns i hela kroppen. Bra köp enligt mig
  • Blue Bear
    kitsby skrev 2008-10-12 17:59:00 följande:
    Blue Bear skrev 2008-10-12 17:53:37 följande: låter ju kanon bra om man blir svettig och trött! :)
    Japp!

Hade jag inte vart såååå lat hade jag haft den kvar..
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • kaksmulan

Om det är lyckat köp eller inte beror helt och hållet på dig! Det är ingen mirakelmaskin och man måste faktiskt stå där och trampa och svettas på den för att den ska göra nytta! Ju fler gånger du ställer dig på den desto bättre köp har du gjort!

Om du köpt den helt ny så gissar jag på att du fått med någon sorts pepping-video eller annan instruktion om hur du på bästa sätt kommer igång att träna. Är du helt otränad så är mitt förslag att du börjar mycket mycket lungt. Lågt motstånd och inte längre än 20 min. Det viktigaste är att du tränar varje dag (ha en vilodag per vecka) och ta inte ut dig förän du känner att du verkligen orkar. Går man ut för hårt i början så lessnar man fort och slutar.

Stort lycka till!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kitsby

Hade en löpbana förut som inte var eldriven. Den var helt värdelös när man inte kunde pendla med armarna. Jag har varit ett "friskis och svettis" fan förut men pga 2 små barn och gräs änka större delen av veckan, måste jag hitta ett bra alternativ till styrka och motion. Har prövat pilates men sakna konditions delen då.

• vackrastarflow

en crosstrainer är det enda jag tycker är roligt i ett gym, tror ditt köp är jättebra!! själv får jag en i julklapp

Svar på tråden Har precis köpt en orbitrek "elite". Har jag "kastat pengarns i sjön" eller gjort ett bra köp?