• HelleBelleHell

Svt film barnet som växer i magen

Hej!
    För några år sedan såg jag en dokumentär om hur barnet växer o lever i magen, man fick se riktiga och 3d bilder. Hur den uppfattar ljud innifrån, vad allt har för betydelse efte¨åt osv. Någon som vet vad den heter eller har den. Den visades i två delar!
    Jättetacksam för svar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 11:15
    har för mig att det är en brittisk dokumentär, man jag ska kolla upp om det är den jag menade. Jag följer upp på den! tack!!

• Svar på tråden Svt film barnet som växer i magen
  • Gabzan

mamma har oxå pratat om den där filmen och säger att den är jättebra, jag vill gärna oxå se den så om du hittar den så får du gärna säga till

• love4life

finns en som jag har hemma som heter kärlekens mirakel!Jättebra!Dom visar enda från början...befrukting och hur lilla livet växer i magen tills den föds.I riktiga bilder!!!

Det är en svensk man som gjort den...Lennart,,,hmmm...tror jag det var

• storhumlan
    love4life skrev 2008-10-13 08:14:29 följande:
    finns en som jag har hemma som heter kärlekens mirakel!Jättebra!Dom visar enda från början...befrukting och hur lilla livet växer i magen tills den föds.I riktiga bilder!!!Det är en svensk man som gjort den...Lennart,,,hmmm...tror jag det var
    Heter han Lennart Nilsson tro??
  • TvåTrollsMamma

storhumlan skrev 2008-10-13 08:15:40 följande:

Heter han Lennart Nilsson tro??
    Stämmer, vet att han gjort en dokumentär som vsiades i svt.
    Kärlekens mirakel, även gjort boken "ett barn blir till" Har boken jätte fin.

www.gravidshop.se kan man både köpa filmen & boken
Svar på tråden Svt film barnet som växer i magen