• AmmiK82

Hur är området i Vårby, Skärholmen (Stockholm). NÅGON?

Hej!

Undrar om någon vet hur området i Skärholmen är? Lungt, bråkigt, fint osv?

Vi står i bostadskö och ligger just nu ganska bra till att få komma på en visning därborta.

Snälla snälla svara om ni vet någonting om hur det ser ut där borta. =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 06:46
    Det har ordnat sig. Vi fick förstahandskontrakt på en lägehet i Råcksta istället Så lyckliga!!! Det var den vi ville ha... När vi väl kom ihåg, hade vi flera visningar plötsligt att få gå till, och fick den första av alla. En fyra. =)

Hehe, någon som vet hur det är i Råcksta då? Är det inte ganska lungt då centrum ligger i Vällingby? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 06:46
    Ihåg= Igång ;)

• Svar på tråden Hur är området i Vårby, Skärholmen (Stockholm). NÅGON?
  • April Mamma

Vårby/skärholmen har väl tyvärr inte så bra rykte...MEN många av Sthlms förorter har ju inte det..

• oOMayaOo

Många jag känner som bor där skulle hellre vilja bo nån annanstans. Jag var och kollade på en lägenhet där och tackade ja, en lägenhet är ju ändå en lägenhet. Jag fick den inte.

• Nadadija

nja....kan nog vara rätt så stökigt där. Finns många sämre förorter, men oxå väldigt många fina! Tyvärr är vell kasnke inte skärholmen en utav dom, tycker jag!! Om man ska bo utan barn tycker jag det är ok, men skulle själv inte låta mina barn växa upp där!!

• AmmiK82

Hm precis samma sak har sagts om Rågsved men har aldrig märkt något skumt där heller. :-P Bor inte där men varit där väldigt mycket förut och sovit över hos pojkvännen och andra vänner som bott där. Har också hört något om Skärholmen men vill väl att det ska bara vara.. just det, rykten. =)

Hm, någon som bor där som kan säga ifall ryktet stämmer eller ej?

April Mamma skrev 2008-10-12 19:29:18 följande:

Vårby/skärholmen har väl tyvärr inte så bra rykte...MEN många av Sthlms förorter har ju inte det..
  • AmmiK82

OK! Tack för era svar! Tänkte att det kanske inte kan vara värre än det ryktet som Rågsved har.
    Har inga barn.. ja lägenhetn är en lägenhet och vi skulle absolut ta emot den! Förstahands kontrakt, då kan man inte vara kräsen heller.

Nå, vi vet ju inte ens om vi kommer på en visning, mycket kan hända på 2 dagar.

• oOMayaOo

Men Skärholmen och Vårby är väl inte samma sak? I Skärholmen skulle jag defenitivt kunna tänka mig att bo, så länge det är nära centrum.
    De har ett stort centrum, billiga mataffärer, nära till IKEA, Kungens Kurva mm.

• AmmiK82

Vårby, som är sista stationen, antar att det har samma dåliga rykte?

• AmmiK82

Nej, men Vårby ligger precis i närheten. =)

oOMayaOo skrev 2008-10-12 19:36:54 följande:
    Men Skärholmen och Vårby är väl inte samma sak? I Skärholmen skulle jag defenitivt kunna tänka mig att bo, så länge det är nära centrum. De har ett stort centrum, billiga mataffärer, nära till IKEA, Kungens Kurva mm.
  • AmmiK82

Och ja, jag sitter här just och räknar upp det positiva. Nära till Ikea, hihi =)

oOMayaOo skrev 2008-10-12 19:36:54 följande:
    Men Skärholmen och Vårby är väl inte samma sak? I Skärholmen skulle jag defenitivt kunna tänka mig att bo, så länge det är nära centrum. De har ett stort centrum, billiga mataffärer, nära till IKEA, Kungens Kurva mm.
  • Sofia 1983

Jag har bott i Skärholmen och trivdes bra! Stort centrum, billiga mataffärer, t-bana (20 min till centralen), naturområden och promenadavstånd till Sätrabadet. Visst kan det vara stökigt ibland, dvs. uttråkade ungdomar som hänger vid t-banan. Men det är ett trevligt område som det dessutom satsas välidgt mycket på! Har kompisar i området, varav alla planerar att bo kvar (de flesta har barn). Hoppas att ni får lägenheten! Ligger den på höjden kommer ni dessutom att ha en väldigt fin utsikt över torget. Är det Ekholmsvägen? Mysiga gårdar och grönområden! Lycka till!

• denna där

Jag har bott i Vårberg och trots det dåliga ryktet trivdes vi bra där!
    Skärholmen var nära och där är det trevligt att strosa, nära till vattnet och så där!

• AmmiK82

VÅrbergsvägen tror jag det är..

Hehe tänkte väl att det inte är lika illa över hela området. Finns på många ställen ungdomar som för en massa oväsen vid tunnelbanan.

Nå, det är vad man gör det till, också antar jag.

Nå vi hoppas så klart på lägenheten, eller någon annan.. Sambon kommer från Finland om två och en halv månad och vill så gärna ha en lägenhet tills dess! =)

Thanks..

• AmmiK82

Det har ordnat sig. Vi fick förstahandskontrakt på en lägehet i Råcksta istället Så lyckliga!!! Det var den vi ville ha... När vi väl kom ihåg, hade vi flera visningar plötsligt att få gå till, och fick den första av alla. En fyra. =)

Hehe, någon som vet hur det är i Råcksta då? Är det inte ganska lungt då centrum ligger i Vällingby? :)

• Tecken

Är inte Darin från Råcksta? Jag har aldrig bott i Råcksta, men har många vänner som bor där. Verkar rätt lugnt/dött där.

• AmmiK82

Då passar det bra. Vällingby ligger ju just i närheten. =)

Tecken skrev 2008-10-21 09:51:05 följande:
    Är inte Darin från Råcksta? Jag har aldrig bott i Råcksta, men har många vänner som bor där. Verkar rätt lugnt/dött där.
  • AmmiK82

Alltså jag skiter fullständigt i att Darin bor där, men det passar bra att det är lungt/dött där.

Svar på tråden Hur är området i Vårby, Skärholmen (Stockholm). NÅGON?