• mammutten81

Vart kan man bada i Örebro?? Ej badhus utan ute.

Alla tipsar om Varbergabadet och gustavsviks solgrop, men jag vill bada gratis och i
    "riktigt vatten", jag har ingen bil så att åka långa sträckor är ingen idé, men alnängsbadet, vart exakt liger det?

Tipsa gärna om annat som man kan ta bussen till.

• Svar på tråden Vart kan man bada i Örebro?? Ej badhus utan ute.
  • mammutten81

Åh!
    Tack!!
    Hehhehe, har jag vägarna förbi kommer jag med fikakorgen!

• Kebnekaisa

Bott i Örebro, Inget kul då det gäller just aspekten badställen.
    Det enda jag hörde om låg så långt bort Gustavsberg? (Det var väl bara ett trist inomhusbad!)
    Annars fanns det inte mycket. Man kan ju inte bada i Svartån. Och inte heller Hjälmaren gick ju (iallafall inte där jag bodde!).
    Badställen och Örebro= BU!!!!

• symaskinen

Var på alnängsbadet i fredags och det var faktiskt lite mysigt. En liten uppgävd pöl med en kiosk brevid . Buss nr 7, 91 och 31 stannar rättså nära. 31:an vid Rynninge. Det såg ut som om det var ca 600 meter söderut därifrån. Fast man ser ju inte genom vattnet och så blir det djupt rätt fort så man får se upp var man sätter fötterna...i alla fall om man är van vid att kunna gå till Danmark .
    Har hört talas om något som heter Lången som ligger norrut, men vet ej om det går buss dit. Flytta hit 1 juni i år .

• mammutten81

Jag har sett en riktigt fin badplats när vi var iväg med några vänner, men har man inte bil e det svårt.
    Men alnängsbadet kan ju alltid vara värt ett besök.

• symaskinen

Ja, Örebro är ju så långsmalt på något sätt. Vi cyklade till alnängsbadet, två vuxna me varsin unge bakpå. ca 4,5 kilometer kanske från där vi bor.

• pingus

Du kan ju ta buss nr 522 eller 523 till Ånnaboda. Det ligger ca 2 mil utanför örebro...men är en fin badplats tycker jag. Nackdelan är väl att det brukar vara mycket folk där.

Och du....om du åker dit kolla noga i tabellen att bussen åker dit...inte alla turer som gör det.

Svar på tråden Vart kan man bada i Örebro?? Ej badhus utan ute.