• flowerLowa

    Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?

    Nu när jag är gravid har jag fått höra många gissningar på vad det är för en liten som gömmer sej i min mage. Det är många som frågar om jag har en hormonrand längs magen, vilket jag inte har.

    MEN jag blev nyfiken på att ta reda på om det verkligen är ett så "säkert" tecken på vad barnet har för kön.

    Enligt en kollega så är hormonrand ett tecken på att man väntar en pojk, fast man kan även vänta en pojk utan hormonrand. Men har man hormonrand så väntar man ABSOLUT inte en tjej, enligt henne... hur mycket sanning ligger det i hennes påstående..?

    OBS OBS OBS!!
    Har du varit gravid flera gånger, rösta efter den senaste graviditeten!


    MVH!


    (¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?
  • Lilith74

    Hm enligt min BM så har man främst hormonrand om man väntar pojkar... pga att han har mer hormoner som skiljer sig från mammans eller vad det nu var. Men givetvis kan man vänta pojkar utan hormonrand. Det gjorde jag.

  • Andaloal

    Ingen rand med dottern
    Halv rand med pojken


    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • LyNxQ

    När jag väntde dottern fick jag en tydlig rand i v 30. Under naveln var det tydligast, men det var även en bit ovanför.

    När jag väntade sonen fick jag en svagare rand, mest ovanför naveln. Denna rand kom senare, kanske v 37-38

    Ska fundera lite på vad jag ska välja för alternativ... för dottern var det ju tydligast så jag svarar nog det trots att hon föddes först..

  • flowerLowa
    Lilith74 skrev 2008-10-12 19:53:51 följande:
    Hm enligt min BM så har man främst hormonrand om man väntar pojkar... pga att han har mer hormoner som skiljer sig från mammans eller vad det nu var. Men givetvis kan man vänta pojkar utan hormonrand. Det gjorde jag.
    okej, då kanske det ligger mer i det än jag trodde.. intressant..,
    (¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • Prinsens sambo

    Jag hade en jättetydlig hormonrand från naveln och neråt - och det blev en tjej!!
    Så på mig stämde det INTE!

  • LyNxQ

    Har också läst att det mest är mörkhåriga mammor som får rand.. men det verkar inte heller stämma (enligt en annan omröstning)
    (själv är jag brunett)

  • minatre

    Jag har både haft och inte haft under mina fyra graviditeter, det har varierat från gång till gång om jag fått ngn. Dock har det kommit ut pojkar alla gångerna....

  • Supertesco

    När jag väntade min dotter hade jag en tydlig hormonrand över hela magen men när jag väntade sonen så hade jag ingen alls.

Svar på tråden Hormonrand på magen ett tecken på barnets kön?