• Anonym

Fel på trycket inne i huvudet? Väldigt ont i huvudet när jag böjer mig framåt

Jag har ofta problem med huvudvärk, självdiagnostiserad som spänningshuvudvärk och ibland migränliknande.

Sen har jag en märklig sak, och det är att när jag böjer huvudet framåt så får jag ett jättetryck och smärta i huvudet och blir yr.
    Och jag vet att allt blod samlas i huvudet och att det alltid, för alla, känns märkligt? Men jag blir så himla yr och tycker tillochmed att det är jobbigt att knyta skor osv pga detta.

Blodtrycket är och har alltid varit lågt på runt 90/60 och alla andra blodvärden är bra.

Sen idag ramlade jag av en slump över en blogg där jag läste ett inlägg om en tjej som hade likadant och problem med huvudvärk och hon fick göra ryggmärgsprov som visade på att hon hade en tryckförändring inne i huvudet.

Vad detta innebar vet jag ej, men det är precis så som jag upplever mitt problem. Som om jag hade nåogt galet med trycket i huvudet.

Vad kan orsaka ett tryckfel inne i huvudet och vad gör man åt det och är det öht farligt?

• Svar på tråden Fel på trycket inne i huvudet? Väldigt ont i huvudet när jag böjer mig framåt
  • Anonym

Låter som bihåleinflamation.

• Anonym

Men det är det inte tror jag för jag är behandlad med antibiotika för ett år sedan mot det och detta har jag haft i flera flera år...

• Anonym (M)

känner igen mig.
    har allt som oftast ont i huvudet o riktigt ont.
    o samma känsla får jag när jag böjer mig ner, svår att förklara, men de lät logiskt med trycket. som huvudet ska sprängas.
    min man säger att det kan vara nå med bihålorna, men dum som jag är så söker jag inte hjälp...

• Viewsonic

Boka tid på Vårdcentralen.

dator heter det. datOR...
  • Anonym

Du har vääääldigt lågt blodtryck! Det kan göra att du får yrsel och svimningskänsla när du böjer dig frammåt. Men varför inte ringa vårdcentralen och fråga vad de tror?

• Anonym

HAde med så lääänge!

Pinsamt men sant så var det vätskebrist!

Började dricka mkt vatten å poff så var det borta efter månader & månader av smärta...

Svar på tråden Fel på trycket inne i huvudet? Väldigt ont i huvudet när jag böjer mig framåt