• Anonym (trasig)

Trasig själ, vem är jag, vad vill jag? Snälla hjälp mig.

Jag måste få skriva av mig lite.

Jag vet inte hur jag känner för en enda individ längre. jag vet inte hur jag känner för min familj, för maken, för kissarna, vännerna, andra folk jag träffar. jag vet ingenting längre.

Ibland känns det som att jag bara har lust att boka en biljett till ex. USA (ett helt annat land, men samtidigt där jag kan språket) och bara börja om från början. Glömma allt förflutna och börja om på nytt.

Ibland vill jag bryta alla banden med vännerna, bryta kontakten med min familj, lämna kissarna till min familj där jag vet att de har de bra, skilja mig från maken och bara vara. Bara VARA.

Vissa dagar känns det som om jag är beredd att dö för min man, eller kunna låsa in mig i ett rum med bara honom i all evighet. Ibland betyder han nästan ingenting. Ibland känns det som om vännerna är viktigare än alla andra i hela världen. Ibland är min familj allting. Somliga dagar känns det bara som det är kissarna som är någonting att ha överhuvudtaget.

Jag är så förvirrad. Jag vet inte vart jag har mig själv. jag måste hitta mig själv nu.

Jag vill släppa taget om allt och göra en resa för bara mig själv. Ta reda på vem jag är. Känna efter hur jag mår och vad jag vill med mitt liv.

Jag vill inte dö längre, men det känns som om den här resan jag behöver för mig själv, aldrig kommer att bli av. Jag behöver den här resan. Jag är i stort behov av att veta vem jag verkligen är. Är jag den jag är nu? Är det verkligen jag?

jag vet inte...

Det känns som att min hjärnskada ligger i vägen för min verkliga personlighet. Jag känner någonting, men kan aldrig få fram känslan helt. Det finns mycket saker jag vill uppleva, som kan göra att jag hittar "min grej" men jag kan inte göra det pga olyckan.

Snälla någon där ute i världen, berätta för mig vad jag ska göra. Jag känner mig alldeles vilsen i mig själv. Det känns som om jag känner mina anhöriga bättre än mig själv.

Är det så att vara ung? Är det så att vara hjärnskadad? Är det så att vara deprimerad? Vad är vad egentligen?

Jag vill vara ensam och hitta mig själv, men samtidigt så känns det som att jag behöver all "omvårdnad" jag kan få. Jag har några där ute i världen som gör allt för mig, men det funkar inte. Antagligen så är det jag som hindrar dom att hjälpa mig. Jag ber mer och mer om tröst och hjälp, men det räcker inte.

Jag känner mig så ensam, men samtidigt så fasthållen.

Jag har en otroligt trasig själ, det är det enda jag vet.

Finns det någon själ där ute som vet vad jag ska ta mig till?

• Svar på tråden Trasig själ, vem är jag, vad vill jag? Snälla hjälp mig.
  • Anonym (Puff)

Puffar för jag känner mig nog lika vilsen som du. Vet verkligen inte vad jag känner för något på RIKTIGT. Hur gammal är du TS ?

• Anonym (trasig)

jag är 20 år.

Du?

• Anonym (Puff)

23 tänkte eftersom du skrev att vara ung. Men visst är det hemskt att inte veta vad man egentligen känner ?

• Anonym (trasig)

Det är fruktansvärt.. Just nu har jag bara ägnat mig åt min vän och hennes bekymmer för att glömma mina egna. Jag försöker bara skjuta upp det hela tiden för att slippa min egen smärta. Väldigt dumt.. men hur ska man ta itu med det?

finns det inga som vet vad vi ska ta oss till?

• Anonym (Puff)

Jag gör samma sak, enklare att bry sig om andra. Så tröttsamt egentligen...

Nej verkar inte finnas någon som kan hjälpa till eller komma med råd. Men jag stannar kvar och ser om det kommer något bra =)

• Anonym

Kan vara så att du gifte dig tidigt utan att riktigt hinna njuta av vad livet har mer att erbjuda. Resa träffa olika människor vara fri helt enkelt.

• Anonym (-.-)

Kunde varit jag som skrivit detta
    Jag är också nyfiken på vad i allsindar man ska göra och hur man finner sig själv i all koas med barn och allt

Uppskattar ingen eller inget längre.

Kram på er!

• Anonym

När jag var 20 år var jag jättevilsen, det höll på upp till jag var 25, sen hände nåt.

Nu är jag 36 och skulle aldrig vilja vara 20 igen, det löser sig, den åldern är vimsig.

• Anonym (Lissie)

Om du/ni känner er nedstämda ofta så kan det vara signaler på en depression. Är det annars mer vanlig förvirring och funderingar kring vad ni vill hitta på härnäst, skulle jag säga ålder. Jag har varit deprimerad en sväng när jag var 23 och var inte mig själv alls under 1-2 års tid. Det tog tid att skruva in rätt balans igen och hitta mig själv. Sen har jag varit allmänt förvirrad och knappt vetat från ena året till det andra vad jag vill bli när jag blir stor utan provat lite. Som er svängde det rejält från vänner till familj och slutade sen vid familjen. Nu väntar vi första barnet och jag är nu 29. Jag brukar säga att jag är en rastlös själ helt enkelt som vill en massa gärna på så kort tid som möjligt. Är ni osäker, kontakta läkare för rådgivning.

Svar på tråden Trasig själ, vem är jag, vad vill jag? Snälla hjälp mig.