• fenomena83

Vad kan man ha i fönstrena istället för gardiner?

Om man inte kan ha långa gardiner pga barn som hänger i dom (det blir så kladdigt och jobbigt och jag orkar inte tvätta och hela tiden gå och rätta till dom) och om man tycker att kappor är fula, vad kan man då ha i fönstrena för att dom liksom ska bli inramade och så att det inte ska se så tomt ut?
    Tips önskas.

• Svar på tråden Vad kan man ha i fönstrena istället för gardiner?
  • Elina87

jag tycker att det kan vara snyggt med persienner i trä:)

• Tecken

Murgröna, som klättrar runt fönstret.

• Tullemi

Jag tycker det kan vara snyggt med sådan där.....(har glömt namnet på dom)....gardiner som man drar upp....ungefär som en rullgardin. Vad heter dom????? Jag blir tokig

• Fnulan

Jag har inga gardiner. I tv rummet har jag gardinskenor sidan om så det täcker väggarna istället, dom är väl på 1,5 meter. Böev faktiskt fint...vill du se kort kan jag lägga in de, kan lägga in kort på hur det ser ut med träpersienner också.

• fenomena83
    Fnulan skrev 2008-10-12 22:17:00 följande:
    Jag har inga gardiner. I tv rummet har jag gardinskenor sidan om så det täcker väggarna istället, dom är väl på 1,5 meter. Böev faktiskt fint...vill du se kort kan jag lägga in de, kan lägga in kort på hur det ser ut med träpersienner också.
    Lägg gärna in en bild på det, vill kolla

Tack för tipsen, ska fundera på saken!!
    Så det ser inte helt dumt ut att ha ett fönster utan gardiner då, det var ju bra.
  • Fnulan

ska bara få in dom i datorn =)

• Fnulan

SÅ nu är dom inne, lägger till dig så du kan se =)

Missade att du inte ville ha långa gardiner så glöm TV rummet...

• vickitoria

Jalusigardiner gillar jag!

• halliduttan

hissgardiner eller en kappa så barnen inte får tag i dem

• JezziJames

Jag har precis satt upp svarta bambu rullgardiner i köksfönstren.
    Det blev faktiskt jätte snyggt.

• Thursday

Men det måste väl vara en ytterst begränsad period som ungarna kletar på gardinerna? Det är väl en fix idé de fått helt enkelt. Ta bort allt vad gardiner heter i ett par veckor så glömmer de väl bort det!

Svar på tråden Vad kan man ha i fönstrena istället för gardiner?