• fenomena83

Tycker du att det är fult att ha samma träslag på alla möbler?

Vi har alla möbler i vardagsrummet i antikbets (ja jag vet det är inget träslag men en färg då).
    Jag var riktigt stolt över att vi äntligen lyckats matcha eftersom jag tyckte det var så konstigt när det var olika träslag på allt.

Sen fick jag höra att det är fult och WT att ha samma i allt...
    Stämmer det tycker ni?
    (snälla ta inte WT diskussionen här nu)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är fult att ha samma träslag på alla möbler?
  • Allt går fort

jag tycker det är så det ska vara! vi ska måla våraty vardagsrum vitt då allt annat är vitt *förutom sofforna som är svarta' så stå på dej om du gillar det=)

• EttElaktTroll

Jag tycker det är fult och ha många olika, mycket bättre med samma. Sen kan man ju bryta av med tyger och dekor

• Snooze

Jag föredrar helt klart att det är enhetligt istället för en jäkla massa hopplock. Är det WT så får det vara det, jag SKA ha alla mina samma-träslag-möbler kvar!

• Februarii

Jag tycker det är fulare när man blandar hej vilt. Eller inte fult kanske men det kan se väldigt rörigt ut. Bättre med samma träslag då.

• Salsoul

Vad löjligt av folk att kalla enhetligt möblemang för white trash-stil!
    Jag blir störd av massa olika träslag i ett rum, här kör vi på ek

• Pretty Banana

Nej, det är snyggt att ha allt i samma. Eller så kan man ha olika träslag i olika rum, men jag gillar inte när det är blandat i samma rum.

• Reyngirl

Alla möbler i trä vi har i vårt vardagsrum är i björk (mest björkfanér) för att vi tycker det har varit snyggast så. Nu ska vi byta ut soffborden och tv-bänken och det kommer bli i vitt för att bryta av lite mot all björk

Däremot gillar jag när man med STIL kan blanda träslag! Inte när folk bara köper hipp som happ utan att tänka sig för utan när man blandar träslag (och årgångar) så att det ändå matchar!
    Älskar när man ser avnsitt Nate (inredaren) på Oprah och han blandar ihopa loppisfynd med Pottery Barn eller IKEA-möbler eller annat nytt

• Tecken

Annat: Det är tvärtom fult när det _inte_ är enhetligt.

• Runguska

Jag tycker att det låter fint och önskar själv att vi hade det så. Nu är jag i och för sig nöjd med hur vi har det, men som sagt var låter det fint.

• Agamemnon

Jag tycker det är snyggast om man har samma träslag i ett rum; sen måste man ju inte ha ett och samma träslag i alla rum...

♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Tycker du att det är fult att ha samma träslag på alla möbler?