• Maximia

Katt skit runt huset!!! Några tips?

Någon som har några tips för att få bort alla katter som skiter runt vårt hus??? Har hört om några kristaller och vi har testat nåt spray, men....vi hittar fortfarande dessa monster bajs högar runt huset Inte kul när man har små barn....Jätte tacksam för svar!!

• Svar på tråden Katt skit runt huset!!! Några tips?
  • CTMT

Är katterna ägda eller vildkatter?

• Zaria

Prata med ägarna och be dem ta bort skiten varje kväll åt er såvida katterna har ägare

• Pikaur

Snus i rabatterna funkar! Det ska vara använt, och gärna i påsformat (luktar tydligen mer illa).

• Maximia

Tack!! Ska testa lite idag Katterna är nog ägda, tror jag, fast jag vet inte av vem...har bara bott här ett år.
    Gärna fler tips

• EnFruSislak

ha! Så här har jag det också, hela vedboden och halva gräsmattan full! Visst blir man arg! Jag ska skära upp citroner och slänga ut mina snusar för glatta livet.

• L W

Jag har också hört att citroner skall funka

• Leontine

Om du har ork /tid så fyll en vattenflaska/vattenpistol med vatten och vinäger och ge de en dusch när de kommer in på gården. Jag har fostrat katter så. Men det får givetvis inte skada kissen och man får bara spruta på kroppen.

• Maximia

Bra ska o handla lite citroner o vinäger snart Kanske till och med ta en snus Tack alla!!

• Pikaur

Vi ska till våren köpa och installera en "vattenkanon" Nån typ av mojäng (shit vad jag är teknikkunnig ) som känner av när det kommer något djur på tomten, allt från katt (tror igelkott är för små och därför klarar sig, vilket är bra då de äter sniglarna ) till älg och då skickar iväg en hyfsat obehaglig vattenstråle. Vi får bara inte glömma av att stänga av "kanonen" innan vi släpper ut hunden på tomten Synd att inte han jagar katter...

Svar på tråden Katt skit runt huset!!! Några tips?