• Anonym (??)

Katten märker att jag är gravid före mig????

Det här inlägget borde kanske ligga på ockult eller något annat, men jag vill vara anonym utifall att jag blir "idiot förklarad"...

Jag har varit sugen på barn länge nu, men det har inte riktigt blivit av.
    Har kännt mig gravid, haft sen mens, men mitt test var negativt.
    Trodde då att jag bara varit så inställd på att jag var gravid, så kroppen blev sen med mensen och jag inbillat mig allt.
    Efter testet kännde jag min inte gravid längre,
    jag fick mesvärk och väntade in min mens som jag kände skulle komma vilken dag som helst nu.
    Bara ett par dagar senare efter testet så har min katt börjat trampa på min mage,
    vilket hon aldrig har gjort tidigare.
    Hon hoppar upp, trampar fram och tillbaka med framtassarna en bit nedanför min navel,
    är jätte lugnt och kan sitta så i en halvtimme.
    Min kompis skrattade och sa att jag kanske är gravid och katten märker av det.
    Berättade för henne att jag nydligen testat mig och det borde ha visat ett plus om jag var gravid, eftersom jag gått så långt över mensens beräknade dag.
    Men hon tjatade, gick och köpte ett test till mig och jag sa att det var slöseri med pengar.
    Men där ser man!!!
    Det plussade!!!
    Vet inte vad jag ska säga... Med katten började trampa på min mage i samma veva som jag blivit gravid...

Hur ska man reagera då?

• Svar på tråden Katten märker att jag är gravid före mig????
  • onetwothree

du kan hyra ut din katt som graviditetstest :D
    nejdå, skämt åsido... djur i allmänhet har väl en förmåga att känna av sånt där väldigt bra, tror jag.

• onetwothree

och grattis förresten!

• s v e a

Djur kan nog mycket som vi inte förstår!!

Grattis!! och jag vill ha din katt!!!

• Anonym (damdamdam)

Hehe.. Grattis!! Det är faktiskt inte ovanligt att katter känner av såna här skumma saker.. En bekant till mig, hans katt hade börjat lägga sig på hans hals om nätterna (!!!) .. Någon månad senare började en stor böld växa där.. Han fick diagnosen Cancer.. :S

• Anonym

Jag tror absolut djur kan känna lukten av förändrade hormonnivåer osv. Det är ju många som vittnar om att både katter och hundar reagerar när man blir gravid.
    Häftigt!

• Flygfotogen

Det är inte helt omöjligt. Hormoner "luktar" och djur är ofta väldigt lyhörda och har ett öppet sinne på ett sätt som människor inte har.
    Herregud, min katt var ute, kom in och noterade direkt att min far under tiden hade bytt köksfläkt. Hon missade hela processen men tvärnitade i dörren, rusade till den nya fläkten och undersökte den entusiastiskt. Ingenting undgår henne. När jag var svårt sjuk i ett halvår satt hon vaken med mig hela nätterna, bara för att gosa om jag var ledsen och se efter mig. Hon började långt innan jag fick diagnosen.

• Emmyh2

Ja precis så gjorde min katt också. Redan innan det hade gått tillräckligt med tid för att göra ett grav test. Så jag jag är nästan säker på att katter känner av sånt.

• Anonym

Min hund märkte av att jag hade missfall på gång...

Svar på tråden Katten märker att jag är gravid före mig????