• Anonym (stinkis)

v.39 och luktar så starkt från underlivet + flytningar.

Jag är i v39 och sen ett par veckor tillbaka har jag haft så mycket flytningar (ej svamp, det är tunnare än så) och det luktar så mycket från underlivet. inte fisk eller ruttet eller så, bara....underliv liksom. eller syrligt, lite som filmjölk. sen vet jag inte om jag går o skvätter lite kiss också, svårt att hålla tätt ibland när barnets huvud trycker på mot underlivet. hur har ni andra det i trosan ni som är i slutet av graviditeten? känns som man måste byta trosor flera ggr per dag för att det inte ska lukta runt om en.

• Svar på tråden v.39 och luktar så starkt från underlivet + flytningar.
  • Fru Hurtig

Det är säkert bara ökade flytningar som kommer igång innan förlosningen för "bättre glid". Dett sa de till mig när jag väntade min son.
    Men är du orolig så prata med din barnmorska. Lycka till med allt!

• Anonym

Jag har också mycket flytningar som luktar lite konstigt, men jag är bara i v23..
    Jag blir orolig att det är fostervatten som läcker...??
    Har du tänkt på att det skulle kunna vara så för dig??

• Daddys Girl

Håll bara koll på konsistensen och lukten. Börjar det komma klumpar eller flytningarna blir en annan färg så är det bäst att kolla upp det. Klumpar kan dock vara slemproppen eftersom du är så lång gången.
    Hade oxå jättemycket flytningar i slutet med min första.
    Men förhoppningsvis är det snart över för din del!! = ) Lycka till med födandet!! = )

• Anonym (stinkis)

Hur luktar fostervatten?

jag tror inte det är det som läcker eftersom det är lite mer klibbigt. jag har fått för mig att fostervattnet är mer som vatten, som urin kanske.

• Fru Hurtig

fostervatten kan vara lite klibbigt. det var mitt.
    Men är du osäker - hör med din barnmorska. Fostervatten luktar inget särskillt, men det kanske varierar från person till person?

• Anonym

men man får ju ökade flytningar när man e gravid.
    Känner igen det där att de luktar starkare. Fast använd trosskydd o byt ofta så slipper du byta trosor hela tiden.

Svar på tråden v.39 och luktar så starkt från underlivet + flytningar.