Insättning Mirtazapin
Hej,
Jag har precis börjat äta Mirtazapin 15 mg (torsdag) mot depression & ångest. Jag undrar hur lång inkörsel man har innan man ev. höjer dosen till 30 mg?
Jag sover inte så nämnvärt bra på dom heller (bättre än innan iallafall)jag sover väldigt ytligt och drömmer mkt och kan vakna 25-30 ggr per natt.. Detta är olika från natt till natt har jag märkt.. Första tabletten jag åt blev jag helt klubban hela natten och var super seg hela förmiddagen, men sen har sömnen dom andra nätterna blivit ytligare och jag är inte så morgontrött som första morgonen efter att jag börjat med Mirtan. Iofs bara positivt..
Jag ska till läkaren igen denna veckan så jag får höra vad han har att säga om det hela.. Jag åt Sertralin innan men jag tålde inte dom, dom slog ut hela min mage, fick svår halsbränna, magkatarr, kunde inte äta något alls, kräktes & var konstant illamående i 5 veckor innan jag slutade med dom.. Får nu äta Omeprazol mot magen.. Jag gick till läkaren för ångesten och blev ännu sjukare med stora magproblem och värsta ångesten. Jag fick sådan ångest för att jag inte mådde bra, när inte magen mådde bra och så detta jobbiga illamåendet..
Är det någon här som äter Mirtazapin och hur mår ni idag och hur mådde ni under uppstarten?
/A