• liin

Diarre av Niferex? (järntabletter)

I natt har jag bott på taletten, det började igår kväll och håller ff på. Är det normalt, hur länge ska det hålla på, och ska jag fortsätta med tabletterna??

Tror iaf att det kan bero på järntabletterna då vi ätit samma mat här hemma t.ex och bara jag är dålig...

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Svar på tråden Diarre av Niferex? (järntabletter)
  • Simonsmami

Har inte blivit så dålig som du, men visst lös i magen blir jag av tablettera. Tar varannan dag så klarar jag mig ok. Prata med din bm.

• Supernova08

Jag tror inte det är pga niferex.. man blir precis det motsatta av de.. Måste vara nåt annat som din mage inte klarat av just nu.. du kanske bara har obalans i magen eller nåt.. fortsätt ät tabletterna och har det inte blivit bättre om några dar tycker jag du ska ringa bm..

• Wernerliv

Jag började äta niferex för tre dagar sen och jag är också lös i magen. Plus att det är kolsvart. Men det blir det ju av järn. Bubblar och har sig hela tiden, så det har nog inte slutat än.

• goingpanda

man kan visst bli lös i magen av niferex. Jag blev så dålig att jag bodde inne på toaletten och ringde barnmorskan och grät. :)
    Slutade efter det.

Prata med din barnmoska det kanske finns andra lösningar än just niferexen!

• poodlemama

Jag får riktig sprutdiarre av Niferex, så det är nog det du har. Jag har fått stå ut för att få upp mitt Hb.
    Lycka till!

• berglundsbebis1

Jag har inte blivit lös i magen av niferex jag har ätit 2 tabletter dagligen hela grav sen vecka 15. Jag vart mer hård. Men alla reagera olika så de kan nog bli så.

• Supernova08

från Fass:

4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Vilka biverkningar kan läkemedlet ge?

Biverkningar som diarré, förstoppning, halsbränna, kräkningar eller andra magbesvär kan förekomma i mycket sällsynta fall ( färre än 1 av 10000 användare).

Även hudutslag förekommer i mycket sällsynta fall.

Avföringen kan mörkfärgas.

Hur länge har du ätit tabletterna?
    Jag har ätit de sen v25 o jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag blev i början av de....

• liin

Har ätit dom i 5 dagar... Är i v. 25 så det är ju en tid kvar

• lizzys

här är en till som blivit väldigt lös i magen av niferex. jag var väldigt lös i början och sen blev det lite bättre men är fortfarande lös. för mig gör det inte så mkt för jag var jämt förstoppad innan så detta är bättre.
    hoppas du blir bättre

• liin
    lizzys skrev 2008-10-13 09:48:02 följande:
    här är en till som blivit väldigt lös i magen av niferex. jag var väldigt lös i början och sen blev det lite bättre men är fortfarande lös. för mig gör det inte så mkt för jag var jämt förstoppad innan så detta är bättre.hoppas du blir bättre
    Lösare än vanligt hade inte skadat Men som nu nä fy... hoppas det vänder. Vågar knappt äta mer...
  • elsalorre

Det kan absolut vara pga. niferexen det fick jag i början när jag började äta det men sedan gick det över när jag vande mig mer.

• Rottis77

Jag blev också jätte dålig i magen av Niferex, som tur är gick mitt hb upp så jag kunde sluta med dom.

• oOrosamarängerOo

Jag blir exakt likadan av niferex, så visst kan man bli lös medans andraq reagerar med förstoppning.

• JMN

Jag åt dem under förra graviditeten. Sprang ständigt på toaletten plus att jag tappade aptiten helt. Var tvungen att sluta. Det finns tusen olika järntabletter, man får bara prova sig fram. Jag gick över till Duroferon istället. Funkade toppen för mig.

• zwilling

Niferexen var fördjävlig första två veckorna. Magkramper och diarré. Men nu börjar det bli bättre.

• liin

Tack för era svar, känns en aning lugnande.

Svar på tråden Diarre av Niferex? (järntabletter)