• Familjekit

Har du en Staffordshirebullterrier?

Hej

Vi ska iväg nu i helgen och titta på en staffe. Jag och sambon är som barn innan jul

Nu undrar jag om det finns andra föräldrar som har ngn av denna ras. Vore roligt att höra lite se kort och så.

kramar

• Svar på tråden Har du en Staffordshirebullterrier?
  • La Lola

Nä, inte längre tyvärr...

Våran Kim fick somna in den 16 maj efter att ha levt i nästan 15 år.

Foton på denna underbara hund finns i galleriet hos min make; Oneleg Jämtland.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Familjekit

Måste ju bara tillägga att det är ju en helt underbar ras. Måste genast kolla in Kim. Beklagar sorgen alltid jobbigt när ens husdjur går vidare. Saknar vår Bamse (se album).
    *kram*

• La Lola
    Familjekit skrev 2008-10-13 10:46:39 följande:
    Måste ju bara tillägga att det är ju en helt underbar ras. Måste genast kolla in Kim. Beklagar sorgen alltid jobbigt när ens husdjur går vidare. Saknar vår Bamse (se album).*kram*
    Ja fy fasiken så tomt det är!
    Fortfarande!

Kim botade min hundrädsla o framförallt rädslan för denna typ av ras.
    Jag är så tacksam över att han lärde om mig!
    Numer skulle jag inte kunna tänka mig en annan ras än denna.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • blivande mamma 24

har en hane på 2år nu , han e helt underbar , har aldrig skällt i sitt liv även om andra hundar skäller på han så gnäller han istället. vill bara att man ska klappa honom vilket kan bli lite jobbigt ibland men än så länge har ja inte haft några problem me han. vilken kennel ska ni till?

• Flikkzz

En av mina bästa vänner har en staffe. Världens underbaraste hund. jag har bara gott att säga om den rasen. Jag ska skaffa mig en staffe senare i livet. jag är helt förälskad i den rasen

• Familjekit
    Svar på #4

blivande mamma 24 skrev 2008-10-13 12:29:26 följande:
    har en hane på 2år nu , han e helt underbar , har aldrig skällt i sitt liv även om andra hundar skäller på han så gnäller han istället. vill bara att man ska klappa honom vilket kan bli lite jobbigt ibland men än så länge har ja inte haft några problem me han. vilken kennel ska ni till?
    Vi ska till www.toughnstaff.webb.se/ lääängtaarrr!!
  • blivande mamma 24

va roligt , vi köpte våran från ballstaff , det va den ända som hade valpar just då o som var närmast göteborg. kan verkligen rekomendera den kenneln. vilken färg skall ni ha?

• Familjekit
    Svar på #7
    kolla på länken ovan och sen hanen som har mest vitt peid färgade, 4 v kvar
  • frecklefart90

Har ingen staffe men skulle mycket väl tänka mig att skaffa en när det är dags att utöka familjen ytterligare. Det är en väldigt trevlig ras och vilka bedårande valpbilder det var på hemsidan kanske min sambo inte skulle märka om det kom hit en extra hund Oskyldig

• Familjekit
    Svar på #9
    hi hi ops... titta vad som står här i hallen..SSSNNNÄÄÄLLLAAAA
    *S*
  • frecklefart90
    Familjekit skrev 2008-10-24 09:12:01 följande:
    Svar på #9hi hi ops... titta vad som står här i hallen..SSSNNNÄÄÄLLLAAAA*S*
    Haha, ja en som skulle bli glad är våran niomånaders västgötaspets iallafall. Räcka ut tungan
  • Tildasmor

Jag har en liten staffe donna...
    Doris (som hon heter) är världens underbaraste hund!!!!
    Lugn å trygg i sej själv, lättsam att ha med överallt å har lätt för å koppla av i nya miljöer, att hon dessutom är super snygg gör ju inte saken sämre (i mina ögon iaf, domarna brukar ha andra åsikter haha).
    Doris är vår första staffe och hon bevisade snabbt att det alltid kommer finnas staffar i vårt hem i framtiden!

Staffarna är roliga hundar!!!

bilder å så finns på min hemsida, www.familjenfrestadius.zoomin.se

• minskaivikt

www.staffar.se ett enormt bra forum för alla staffordshire bullterrier intresserade.

Där inne finns både dom som är intresserad av staffen, som som ägt en staff, dom som ska köpa staff, dom som äger staff, och en helt bunt med uppfödrare.

undrar du något över staffen, är det där du ska ställa dina frågor.

det är ett forum som inte är som andra forum, ingen pajkastning etc, utan det är verkligen ett jättretrevligt forum.

Man reggar sej, skriver en press, sedan tar det ca 1 dygn så har man tillgång till hela forumet!

• Familjekit
    Svar på #13
    Trevligt trevligt! Ska genast kolla upp det...tror sambon redan är med där
  • Familjekit
    Svar på #12
    Tildasmor skrev 2008-10-26 20:50:37 följande:
    Jag har en liten staffe donna...Doris (som hon heter) är världens underbaraste hund!!!!Lugn å trygg i sej själv, lättsam att ha med överallt å har lätt för å koppla av i nya miljöer, att hon dessutom är super snygg gör ju inte saken sämre (i mina ögon iaf, domarna brukar ha andra åsikter haha).Doris är vår första staffe och hon bevisade snabbt att det alltid kommer finnas staffar i vårt hem i framtiden!Staffarna är roliga hundar!!!bilder å så finns på min hemsida, www.familjenfrestadius.zoomin.se
    Hej

Var inne på din sida o läste om Doris. Såg att Doris & våran valps mamma Liza är systrar Roligt! Doris har blivit moster i oktober åt 6 valpar www.toughnstaff.webb.se/
Svar på tråden Har du en Staffordshirebullterrier?