vad heter tårna?
fingrarna är ju lätt men vad heter tårna då?
Stortå....bla...bla... bla......lilltå!
fingrarna är ju lätt men vad heter tårna då?
Stortå....bla...bla... bla......lilltå!
Tibbele, Tobbele, Makarfru, Spelaros och Stortampen
... pektå, långtå och ringtå
Hm... stortå och lilltå är ju givna men resten har jag ingen aning om.
Stortå, pektå, långtå, ringtå och lilltå, haha....
finns inga namn på de...tyvärr... men ja säger stortån..andra tån, tredje tån.fjärde tån..o lilltån...osv
heter det verkligen pektå och ringtå?
skumt
fins det någon cool ramsa så om tårna som man kan dra för sin lille son när det är dax att lära sig kroppsdelarna?
Tina b- du var inne på nårr eller var det kanske påhitt
?
De namn jag rabblade först är från en gammal ramsa - som jag dock har glömt. Men jag kommer ihåg de namnen från när jag sjäv var liten. Kanske finns de i boken "Min skattkammare"?
där i finns nog fingrarana också: Tumme Tott, Slickepott, Långeman, Gullebrand och Lilla Vickevire
Stortamben är för övrigt "uppe i vädret"
Härligt Tina B
, ramsan med tårnas namn har jag nog inte hört på minst 28 år!!!! Snacka om nostalgi!
Får nog be mamma damma av de gamla "Skattkammar"-böckerna från barndomen så att vår lilla son kan få lära sig ramsorna som jag och mina syskon lärde oss (och glömde) när vi var små.
Såhär ska det ju vara;
STORETÅ, TÅTILLA, TRILLEROT, ÄGGAFOT och lilla TÅTETILLA!( det sista med ljus röst)
...så var det uppklarat...å jag vet, för det har faktiskt min mamma sagt, så de e´så!
Den minsta tån heter Wenke Myre
Bryter den på norska oxo
?
symaskinen: japp
coolt!
brukar använda ramsan på isac, han gillar den starkt. tålilla, lilltåa, tillerosa, kroknosa å stortompen upp i vädret