• empa81

Förlossning efter hinnsvepning.

Har varit och fått en hinnsvepning idag och är nyfiken på andra som fått detta. Har det hjälpt att sätta igång förlossningen? Hur länge efter i så fall? Jag vet att det inte behöver ha någon som helst effekt, men är ändå nyfiken :)

BF 24/10 men bebis är välkommen när som nu!!!
  • Svar på tråden Förlossning efter hinnsvepning.
  • Min familj

ca 30 timmar efter hade jag våran dotter i famnen....

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • chokladkaninen

Med första barnet satte det igång några timmar efter hinnsvepning, men nu på andra fick jag en för nästan en vecka sedan och slemproppen har visserligen gått men nån förlossning verkar det inte vara tal om. Så det hänger väl på när den görs - samt hur mycket bm vågar sig på att pilla....

• Dellan

med min 1a så gjordes en hinnsvepning och jag hade honom i famnen efter 18 timmar

(¯`°?.¸ ღ♥ GRAVID BF 090320 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Angie83

Jag gjorde två hinnsvepningar. Den första ledde inte till något, efter den andra så började jag få menssmärtor på kvällen, gjorde hinnsvepningen på förmiddagen, å sen så började värkarna kl 02 på natten!
    Lycka till!

• empa81

Tack för alla svar...hoppas hoppas! Någon mer med erfarenhet??

BF 24/10 men bebis är välkommen när som nu!!!
  • chokladkaninen

Nä... men jag har precis fått min andra hinnsvepning nu och blivit lovad ännu en imorgon om jag inte har fött än då, så jag hoppas allt vad jag orkar. Annars blir det igångsättning nästa och det är jag så rädd för!

• SandramedS

Jag ska iväg o göra hinnsvepning idag, hoppas verkligen Prinsen vill komma ut.. Är less magen och allt va det heter nu
    Vill gosa me Bebis!
    BF +6..

KRAM

• mars dotter

jag gjorde hinnsvepning med första barnet och jag fick som menssmärtor med en gång och det kom blod. När jag kom hem så gick slemproppen och allt började sakta men säkert sättas igång. Så mkt nytta gjorde det på mig alla fall!!:D LYCKA TILL!

• Lingon

Frågade min BM om hon kunde göra en hinnsvepning när jag ska dit på måndag (är i vecka 40+1 idag) Om bebisen ine kommit då eftersom jag är rädd för att bli igångsatt med en massa kemiska medel och så. Men då sa hon att hon inte kunde göra en riktig hinnsvepnig eftersom de inte hade kunde ta hand om konsekvenserna där på mottagningen, men att hon kunde rycka lite i kanterna. Gör ni era hinnsvepningar hos er vanliga BM eller på sjukhus?

Svar på tråden Förlossning efter hinnsvepning.