• MissC

Tips spjälsäng med höj/sänkbar sida

Jag ska köpa en spjälsäng till vår lilla kille på snart fyra månader. På de flesta kan man ju ha olika höjd på botten. Jag skulle även vilja kunna höja och sänka sidan. Detta för att spara ryggen när man lyfter upp babyn.

Har hittat en på babyproffsen för 1995 kr (Troll Saga). Finns det någon annan? Billigare?

Tackar för tips

• Svar på tråden Tips spjälsäng med höj/sänkbar sida
  • MissC

Tack för tips! Några fler?

Jesster - Vilken BRIO-modell har du köpt? Har kollat på BRIOS hemsida och det verkar som att det bara är modellen Moon Lux som har funktionen att ta upp och ner sidan. Rekommenderat pris på den är över 1500.

• Ciccilionaa

Vi hade en vanlig ikea-spjälsäng, som vi enkelt bygde om genom att skaffa 2 trälister som man sätter som stöd längs med bäddytan (så att den inte syns) och på så sätt kan ta bort ena långsidan).
    Funkade perfekt och kan dessutom ha den "side-by-side" med din egen säng: enkelt att amma, och flytta på natten.

Kan skicka bild om jag har kvar.
    C

• MissC

Tack alla för tips! Har nu inhandlat en Troll spjälsäng via Blocket för 800 kr. Visserligen inte i den färg vi önskade men vad gör det när man slapp betala nästan 2000kr.

Svar på tråden Tips spjälsäng med höj/sänkbar sida