Hemma med barn, hur länge?
Min dotter är snart 1,5 år. Det var från början tänkt att hon skulle börja på förskola nu i november men så tyckte jag inte att förskolan verkade så bra, och kännde att hon inte riktigt var redo för det så nu har jag halvt som halvt bestämmt mig för att vara hemma med henne tills hon blir drygt 2 år. Jag kommer att plugga på distans samtidigt (har redan gjort det i 1 år). Jag tycker att det känns fantastiskt bra och roligt på alla sätt, enda funderingen är väl om hon kommer bli uttråkad och missa lite av den sociala biten barnen lär sig sinemellan på dagis...? Vi hittar på väldigt mycket på dagarna, hänger i lekparkerna, går på rytmik, öppna förskolan och umgås med både mormor och morfar och kompisar till min dotter som inte går på dagis hela veckorna.
Vad tror ni, hur mycket stimulans behöver barnen i den ålder (såklart är det olika från individ till individ men i största allmänhet)?
Jag känner ju lite att man ska gå på magkänslan man har som förälder och det här känns bra men tänkte ändå höra mig för lite :)