• Jussen

försenad mens...

har en liten fråga till dem det berör..(lät tjusigt värre)

i början på juni fick jag avbryta vårt syskonförsök pga cystor som spökade.. jag han att spraya med synarele i nästan fyra veckor innan jag var tvungen att ge upp.

efter knappt två veckor(om jag nu minns rätt) så kom den blödning som jag ju visste att jag skulle få. allt väl så långt..

nu trodde jag ju att allt i kroppen skulle vara återställt vad gäller mensen, men inte..jag skulle enligt mina högst vetenskapliga beräkningar ha fått mensen i går men ännu idag har den inte dykt upp..

tror inte att jag är gravid eftersom vi inte lyckats på snart fyra år sen, då IVF-dottern föddes..

det jag skulle vilja ha svar på är: är det vanligt att mensen är oregelbunden ett tag efter ett sånt avbrott som jag gjort?

har ju i vanliga fall en menscykel som man kan ställa klockan efter..

tacksam för svar...

• Svar på tråden försenad mens...
  • Betty2

Jag har inte avbrutit lika tidigt som du, men avbröt mitt senaste IVF på ET-dagen. (Det blev totalfrys pga överstimulering.) Då tog det precis som för dig ca 2 veckor innan första blödningen kom, och sedan blev nästa mens ca 10 dagar försenad. (Jag tror den kom dag 36 i stället för 26.)
    Det kanske finns någon annan här som har avbrutit innan sprutstart?

• Jussen

tack för svaret.. nu vet jag att det kan dröja..(gör inte så mycket då det är fruktansvärt varmt!!)

• Gnista

Jag skrev precis ett inlägg om detta, såg inte ditt. Jag är på dag 51 efter ett avbrutet icsi-försök. Vi avbröt innan sprutstart pga att sprayen inte verkat fungera, och jag var på gång att få äl mitt i sprayningen. Jag hade då två ägg och en väl uppbyggt slemhinna

Min mens har inte kommit alls efter ägglossningssprutan jag fick för att framkalla mens. Jag har gjort två negativa test, det senaste för två veckor sen. Mitt hopp lever om att man ör en låghormonare, men jag är så trött på negativa test att jag inte vågar testa en gång till.

• Jussen

ok Gnista!

jag upplever det som väldigt drygt eftersom det hela tiden känns som om mensen är på väg men den kommer inte..har du några såna känningar?

• Jussen

Gnista!

jag vet inte om det kan vara till nån tröst men jag har en väninna som vid en av sina graviditeter först testade positivt på dag 57. hon gjorde flera test före, men inte!

• Jola

Vi fick avbryta vårt IVF försök 6 juni. Skulle ha haft ÄP V. 24. Min mens har inte kommit än. Har testat negativt två gånger. Min läkare sa att jag är en låghormonare när mina blåsor inte växte och när mina prover var låga. Kan det betyda att jag är gravid ändå??? Man gör väl ÄP runt ÄL? Då borde väl mensen ha kommit två veckor efter det om allt vore rätt? Min mens är också som en klocka annars. Lycka till....

• Jussen

jag hr gjort ett gravtest idag, bara för att utesluta en ev graviditet.. och det var negativt.. trodde eg einget annat men det är klart att hade varit kul om det varit positivt.. nu är det bara att fortsätta att vänta..

• Jola

Jussen: har mensen kommit? Det har inte min.... Så frustrerande. Det ser ut som att jag ska föda vilken dag som helst om man tittar på min mage. Folk jag träffar som inte känner mig så väl frågar när jag ska ha. Tråkigt. Hur ser du ut...är du något svullen om magen pga detta tror du?

Svar på tråden försenad mens...