• LAV0LINA

Hur har ni löst det med skötbord? Placering osv?

Vi rymmer inget skötbord i badrummet. Hade rymt ett ovanpå tvättmaskinen om vi inte hade haft en toppmatad...
    Var har ni placerat/tänkt placera skötbordet? Jag vill helst ha det i närheten av en vattengran men hur fungerar det att vara långt ifrån vatten? Som det ser ut nu kommer skötbordet placeras i gästrummet som i och för sig har en liten toalett som granne..
    Men hur tänker ni ang skötbord och placering?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 20:09
    !! Haha, NU först ser jag att jag skrivit vattengran *asg* Menar ju såklart vattekran!!
    Humorn är löjligt dålig såhär på kvällskvisten..

Nått badkar har vi inte annars hade det varit en bra lösning.
    Är inne på ett vägghängt, hur övertalar man sambon om att det är en bra idé tro? Han var inte lika stormförtjust i idén som jag var...

• Svar på tråden Hur har ni löst det med skötbord? Placering osv?
  • La Lola

Vi har den turen att ha en liten gästtoa så där ska vi sätta upp ett väggskötbord.
    Kanske det skulle funka för er oxå?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Sess82

Jag gjorde iordning skötbord i tvättstugen bervid handfatet där. Sen har jag ett väggskötbord  på toan där uppe. Kan säga att dessa användes bara i början. Nu på nätterna byter jag blöja på soffan i ena rummet där uppe om det behövs. På dagarna när vi håller oss där nere så byter jag om på golvet på en filt. Trodde jag skulle behöva vatten nära till hands men jag använder mig av våtservetter så då kan man byta varsom helst.

Ska göra mig av med skötplatsen och väggbordet, dom används iaf inte. För oss var det onödiga pengar.

Ilias 080413
  • Esprie

Kolla in i mitt galleri, jag har toppmatad tvättmaskin och använder det till skötbord... har fungerat toppen för oss...

• LAV0LINA

Har tänkt på det. Nått sånt ryms inte i stora badrummet tyvärr. hade gärna satt ett vägghängt ovanför tvättmaskinen (så kan man ju öppna den) men då är ju "kontakten" eller strömdosan eller vad det nu heter placerad MITT på väggen.. I mitten. Tadaaaa. När det gäller hyresrätter tänker inte hantverkare eller ägare för fem öre..
    Enda stället ett vägghängt skulel fungera är ovanför toalettstolen, men kan man verkligen stå där? Blir det konstigt kanske?

La Lola skrev 2008-10-13 14:19:03 följande:
    Vi har den turen att ha en liten gästtoa så där ska vi sätta upp ett väggskötbord.Kanske det skulle funka för er oxå?
  • Garderobshylla

Först hade vi ett skötbord ovanpå badkaret, men sen blev det dags för renoveriong, så då hade vi skötbordet i barnets sovrum, funkade utmärkt med våta tvättlappar.

• LAV0LINA

Tycker dock det känns som onödiga pengar att köpa massa våtservetter när vatten är "gratis" liksom..
    Snål kanske?
    Vete tusan. Är kanske  påverkad från då jag jobbade på förskola. Guld värt att ha en vattenkran bredvid...

• La Lola
    LAV0LINA skrev 2008-10-13 14:21:41 följande:
    Har tänkt på det. Nått sånt ryms inte i stora badrummet tyvärr. hade gärna satt ett vägghängt ovanför tvättmaskinen (så kan man ju öppna den) men då är ju "kontakten" eller strömdosan eller vad det nu heter placerad MITT på väggen.. I mitten. Tadaaaa. När det gäller hyresrätter tänker inte hantverkare eller ägare för fem öre.. Enda stället ett vägghängt skulel fungera är ovanför toalettstolen, men kan man verkligen stå där? Blir det konstigt kanske?
    Vårat kommer sitta över toastolen...så hade jag till min dotter oxå.
    Varför skulle det bli konstigt?
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Lilla näktergal

Vi har ett långsmalt badrum och vi satte upp ett väggfast skötbord, VEGGA tror jag det heter ,Brios. Vi köpte det på Blocket. Det är det bästa vi någonsin köpt! Kanon! Vi har det brevid vasken och ovanför toan. Efter vi använd det stänger vi alltid igen det eftersom toan är under. Toppen! Man får plats med massor av grejor i det också.

• LAV0LINA

Hade vi haft ett badkar hade det ju fungerat med ett som man placerade där ovanpå, men nu har vi inget badkar alls, bara en dusch...

• LAV0LINA

Kanske ska kolla på ett sånt då, för det låter ju verkligen som en bra idé.
    Vet inte, trodde det skulle bli knasigt att stå ovanför toan, att toan liksom sticker ut och man får stå böjd över??
    (inser nu då jag tittar på toan att ett skötbord i utfällt tillstånd borde vara längre än toastolen...)

Lilla näktergal skrev 2008-10-13 14:24:14 följande:
    Vi har ett långsmalt badrum och vi satte upp ett väggfast skötbord, VEGGA tror jag det heter ,Brios. Vi köpte det på Blocket. Det är det bästa vi någonsin köpt! Kanon! Vi har det brevid vasken och ovanför toan. Efter vi använd det stänger vi alltid igen det eftersom toan är under. Toppen! Man får plats med massor av grejor i det också.
    La Lola skrev 2008-10-13 14:24:13 följande:
    Vårat kommer sitta över toastolen...så hade jag till min dotter oxå.Varför skulle det bli konstigt?
Svar på tråden Hur har ni löst det med skötbord? Placering osv?