• Julianna

    Vikt och längd på 6 månaders pojkar tack!

    Hej!

    Jag skulle vilja veta hur mycket era 6 månaders pojkar (eller däromkring) väger och hur långa dom är!

    Min son är dryga 6 månader och väger 8,3 kg och är 71 cm lång.

    Tack på förhand!

    Kram

  • Svar på tråden Vikt och längd på 6 månaders pojkar tack!
  • Tessie2

    Anton vägde 8955g och var 70,5 cm när han var 6 månader.

  • Peztis

    Sonen vägde 9,3 och 71 cm... fast äsch det var ju för snart en månad sedan! Han var då 5,5 månader.

  • Leona71

    Vi var på BVC förra veckan och då vägde Elias 9955 g och var 68,5 cm.

    Skönt att det finns fler "stora" bebisar (enligt andra!). Får ofta kommentaren "Han är väl 8-9 månader va?" När jag säger att han är 6 månader så tittar dom på mig och säger "Det var då en stor kille!" med viss attityd. En aaaaning irriterande att höra detta då han inte ser tjock ut och jag VET att hans vikt å längdkurva är normala.

    Har ni också fått höra kommentarer?

  • Leeloo

    Tja, då kan jag ta å slå er alla med min monsterbebis. Liam var 69,5 cm lång och 11 (!!!!) kg tung, och det var på 5 månaders-kontrollen! Det ni!

  • Peztis

    Ja du, har också fått höra att han är stor. Men han är definitivt inte tjock, bara så där som det ska vara. Han följer sin kurva jättebra och det stämmer överens mellan vikt, längd och huvudomfång.

  • Peztis

    Men jag måste tillägga att man blir konfunderad för han har i stort sett endast stl 74 i kläder och det står 9 MÅNADER på lappen. Va! Han e ju bara 6...

  • suede

    Leeloo:

    Elliot är 6 månader om 5 dagar, han väger 8425 o är 67 lång..

  • mammamamma

    Var på BVC förra veckan. Min pojke väger 8400 och är 70 lång. Han är drygt 6 månader.

  • Julianna

    Min son har också stl 74 (han är dryga 6 mån). Det som står på lapparna stämmer aldrig tycker jag. Dessutom står det olika i olika butiker och en 74 kan ju vara liten jämfört med en annan butik där 74 är jättestor!

    Kram

Svar på tråden Vikt och längd på 6 månaders pojkar tack!