Tips på vad man kan göra på kycklingfilé?
Har tagit fram kycklingfilé till middag men har ingen aning om vad jag ska göra med den
Snälla ge mig en massa tips!
Har tagit fram kycklingfilé till middag men har ingen aning om vad jag ska göra med den
Snälla ge mig en massa tips!
Kycklinggryta med bland annat grädde, vit tryffel och vitt vin..
Helstekt kycklingfilé med rostade rotfrukter och kall sås med bland annat citron och dragon
Kycklingfilé fylld med philadelphiaost och basilika, inlindad i parmaskinka. Ugnsbakade potatishalvor och kall kräm på creme fraiche, grovriven parmesan (grymt mycket) och basilika..
Citron- och basilika kyckling med pasta och kalamataoliver
Stekt kycklingfilé marinerat i färsk vitlök, timjan, rosmarin, lite honung och olivolja. Klyftpotatis och tzatziki till..
bryn dom häll på en svätt vatten och en buljongtärning,lite grädde. koka en liten stund. ta upp kycklingen skär en skåra och lägg i vitlöksost. limda in dom i bacon,riven ost. lägg i en ungsform häll på skyn sätt in i ugnen i 225 grader i ca 20-25 min. servera med ris ek klyftpotatis och valfri sås
Denna gjorde vi i torsdags, en ny favorit!
www.arla.se/Default____17653.aspx
Allt det där lät ju jättesmarrigt!
Kyckling med ingefära
Ingredienser
4 st Kycklingfile
4 cm Ingefära, färsk
1 msk Honung
3 msk Soya sauce
1 krm Vitpeppar
1 st Citron
2 tsk Smör
2 dl Ris, basmati
Gör så här!
Sätt ugnen på 225grader.
Lägg de frusna filéerna i ugnseldfast form. Riv ingefäran och pressa ur all saft över kycklingen. Pressa halva citronen och häll över saften. Ringla över lite honung, häll över sojan och lägg en liten smörklick på varje filé.
Krydda med lite vitpeppar.
Låt kycklingen stå i ugnen i 40-60min, beroende av filéernas storlek.
Servera med sallad och ris.
NU har du redan fixat kycklingmiddagen men här kommer ett tips till en annan dag.
Obs! Använd ej lättgrädde då blir såsen vattnig.
Gillar man sås gör dubbelsats av såsen perfekt
till matlåda.
Teriakikyckling.
1 dl Teriakisås
1-2 tsk Sambal Olek
2 vitlöksklyftor
2 dl grädde (mellangrädde går bra)
2 dl creme fraiche
Råa kycklingfiléer i en form, sen såsen över och in i en ugn, 200 gr
i 40 minuter.
Serveras med sallad och ris eller pressad potatis!
Det lät gott! Ska spara receptet.