• Två paddlar och en svans

Bobux-skor utomhus?

Hej! Köpte på inrådan av barnflickan ett par skor till lillan som inte kan gå, men som behöver något på fötterna när hon sprätter runt ute på gården (barnflickan håller henne i händerna).

Jag valde ett par som såg extremt smidiga ut, de heter Bobux och har en mjuk, tunn mockasula, för såna har alla de andra mammorna till sina bebisar när de gör likadant - låtsaspromenerar en smula utomhus. Nu börjar jag tro att dessa skor faktiskt är för inomhusbruk. Vad tror ni, funkar det för ändamålet eller är vi alla helt ute och cyklar?

Och inomhusskor, behövs det över huvud taget för så små barn (de går alltså inte på dagis än utan är under året).

• Svar på tråden Bobux-skor utomhus?

Oki... men hon behöver ju inga skor inomhus, så då får hon ha dem utomhus ändå...

• Kickan 84

Inneskor, helt klart.

Skulle inte gå omkring ute med dem, även om det bara handlar om lite traskande då hon inte ännu kan gå.

Kickan 84: Undrar varför?

• Kickan 84

Det är ju för tusan som mockasiner? Alltså inte mkt mer än strumpor tycker jag, de värmer liksom ingenting heller.

...alltså, under förutsättning att man kollat att det inte ligger krossat glas och så, såklart... men detta är i stället för att hon ska gå barfota som hon gjort, hittills...

• Kickan 84

Men det blir ju kallt...

Vi har över tjugo grader här så det är nog OK ur värmesynpunkt. Idag gick hon i strumpor ute på gården men de blev såklart rätt smutsiga.

Jaja, det blir nog bra. Gården sopas varje dag så det känns som en OK kompromiss.

Tack för svaren!

• MyFine

Det är nog kanske inte så skönt att traska omkring i sådana ute. Tänk dig själv att gå ute i strumpor nu. Kallt och inte så behagligt. Köp ett par smidigare skor istället. Vår son som inte heller kan gå än har ett par rådis-kängor när han är ute och "promenerar", dvs håller oss i handen.

• MyFine

Såg att du bodde på ett varmare ställe.. Nå, men ett par gympa-dojjer kanske passar bra då?

• Elfva

bobux är inneskor, som mockasiner, bra för att barnet inte ska halka och mjukare än andra gå skor varför de är perfekta att ha inne... ute så bör du dock använda riktiga gåskor eller liknande om ni ska promenera.

Kängor känns lite väl maffigt... vi bor i ett subtropiskt klimat. Men det kunde jag såklart ha berättat från början.

Jag tänkte kanske att det är bättre för barnet om de kan känna marken, alltså nästan som barfota? Vanliga skor är ju väldigt styva jämfört med hennes små fötter. Så resonerar i alla fall mina mammapolare (som helst har sina bebisar barfota - notera alltså att här inte är kallt).

Men det är sant, om det har regnat eller så, då blir ju de där mockasinerna helt dyngsura.

Hmm. Inte helt genomtänkt köp. Inte helt billigt heller.

Sens moral: Man ska fråga folk på familjeliv INNAN man köper grejer, inte efteråt.

• veronicaq
    Två paddlar och en svans skrev 2008-10-13 16:29:57 följande:
    Men det är sant, om det har regnat eller så, då blir ju de där mockasinerna helt dyngsura. Hmm. Inte helt genomtänkt köp. Inte helt billigt heller. Sens moral: Man ska fråga folk på familjeliv INNAN man köper grejer, inte efteråt.
    men ett par sandaler då? det finns ju olika modeller och allt.. mjuka hårda osv

Ja, det låter som ett bra alternativ. Så får hon ha sina bobux inomhus när det väl blir kallt här, om de fortfarande passar.

Svar på tråden Bobux-skor utomhus?