• Friyaz

snabb hjälp tack, lövbiffsås

Hej!

Har tänkte göra någon lövbiffsås till pasta idag, men har ingen fantasi idag och hittar inget recept heller. Vill helst göra utan senap, och hittar inget sånt recept iaf...
    någon som har tips?
    något ganska enkelt...

• Svar på tråden snabb hjälp tack, lövbiffsås
  • FinalFantasy

Finns ju nån gräddig sås med champinjon lök och paprika väl? *klurar och börjar googla*

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • pregnant

Jag brukar bara ha massa köttochgrillkrydda, och oftast lite tandoorikrydda, å så lite salt och peppar.
    Man kan ha i krossade tomater, kanske lite vanliga skivade tomater, paprika.. Om man vill ha grönsaker i, ofast kör jag utan några grönsaker och har det till bara.

• längtar efter familj

Bästa jag vet är busenkelt!!

Tag lövbiffen och skär i mindre bitar. Stek på i pannan, häll i en burk cantadou-ost (4peppar eller vitlök rekommenderas) och 3 dl vispgrädde (eller Kelda Visp 20%). Låt puttra ihop tills osten smält. Häll i några droppar kinasoja. Klart att servera till pasta eller pressad potatis!

Smaklig måltid..

ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღCharlie är min prinsღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ
  • planeraren

längtan efter familj vet vad hon snackar om, det hade jag kört på

• längtar efter familj
    planeraren skrev 2008-10-13 16:52:50 följande:
    längtan efter familj vet vad hon snackar om, det hade jag kört på
  • kikan

Strimla och stek lövbiff, purjo och champinjoner. Tärna gorgonzolaost och smält i kastrull, ha i en burk creme fraiche, SoP och så en skvätt soja. Blanda allt och servera med nudlar!

• Friyaz

längtar efter familj:
    Det blev precis vad du skrev, fast jag såg ditt inlägg nu :) tänka sig. Såg att vi hade lite vitlöks cantandou i kylen och slängde i den. tog en liten klick sambal nasi goreng också, bara så där så man anar att det kanske va lite starkt, eller!? Blev perfekt.. dottern gillade det också, fast förstås utan sambal...

tack för alla hjälp

Svar på tråden snabb hjälp tack, lövbiffsås