• artbitch

Har någon tips på avslappningsövningar inför förlossningen?

Hej, jag fick tipset av en kompis att träna avslappning i god tid före förlossningen. Vad rekomenderar ni? Graviditetsyoga eller profylaxkurs?
    Är det någon som känner till ngt bra "avslappningsband", mental träning inriktad på just förlossning eller dylikt? Väntar första barnet och fattar inte riktigt hur den ska komma ut ;). Vill göra allt för att kunna slappna av så gått det går när det väl är dags!

• Svar på tråden Har någon tips på avslappningsövningar inför förlossningen?
  • Pappa Mange

Första grattis till ert barn.

Vi var nog ganska oförberda på vad som vänta när vi kom in till bb
    Allt vad avslappning fungera dåligt på min sambo barb till att köra på kroppen sköter det själv låt dom inte göra något du inte vill bara Lycka till

• Impertiff

Jag har tränat yoga sedan tidigare och även graviditetsyoga nu under graviditeten.
    Att träna yoga och därmed även andningsövningar och avslappning har varit bra för mig och det har nog bidragit till att jag mått så bra och är så smidig fortfarande (39+3) under graviditeten.
    Avslappningen och andningsövningarna är oxå bra för att kunna just slappna av och inte spänna sig och "motarbeta" kroppen!
    Profylax har jag bara provat lite via föräldragrupp, men det är säkert oxå bra.
    Det viktiga är nog att kunna slappna av och andas ordentligt. Då underlättar man för sig själv!

• Snuffepuff

Hej,
    Lars-Eric Uneståhl har gjort en CD-skiva som heter Mödravårdsträning, se www.veje.nu .
    Jag har använder mig av den och tycker att den är bra.

• CMN

Uneståhls skiva finns på cdon.com också och är billigare där. Jag har också den men har inte riktigt blivit färdig till att börja lyssna än.

Snuffepuff: i vilken vecka började du?

• Mums

Avslappningen är det viktiga, och för det hjälper yoga, profylaxkurs och mental träning. Öva på att andas lugnt, och slappna av mer och mer för varje andetag.

Svar på tråden Har någon tips på avslappningsövningar inför förlossningen?