• Anonym (ledsen)

sambon vill inte sova med mig mer..

Min sambo vill att vi har olika sovrum! Han och hans exfru hade det (hon ville det, men han vägrade först..han gav med sig och tyckte det var toppen sa han. När hon ville ha sex lämnade hon dörren på glänt.) Vi blev sambos förra året när jag blev oplanerat gravid, hade då separata sovru från början eftersom jag sov dåligt. Nu är vår son fem månader och han sover med mig i ett rum, sambon sover i gästrummet sedan förra året. Vi har inte sovit en natt tillsammans sedan dess! Jag saknar närhet och vill gärna sova ihop, men när jag påpekade idag att sonen snart kan få eget rum (gästrummet) och vi flyttar hop till samma rum igen..så blev han bara tyst! Trodde han skulle bli glad. Men då sa han ngt om att sängen är för liten att sova två i..sedan mumlade han om att han är en nattuggla och kommer störa mig..till slut blev jag förbannad och ledsen. Då erkände han att han ville vi skulle ha separata sovrum i framtiden..tyckte det fungerat sååååååå bra med exfrun. Vi är mellan 35-40 år gamla..inte ska man redan ha separata sovrum! Jag tycker det är helt sjukt.

• Svar på tråden sambon vill inte sova med mig mer..
  • Eliva

Min väninna och hennes man har separata sovrum och för dem fungerar det jättebra. Själv skulle jag bli galen om jag inte fick hålla om min gubbe om natten. Jag gissar att separat sovrum bara är en idé som fungerar om båda är överens. (Vilket ni inte är.)

Men jag kan inte låta bli och undra, kan det vara så att han vill sova i separat rum så att du får fortsätta och kliva upp med barnet? Så han kan sova vidare? Ta inte illa vid dig nu, men det var min första tanke bara.

Tycker du ska tala mer med din sambo. Förklara att du saknar att få vara honom nära. Kanske kan ni kompromissa och sova varannan natt tillsammans/åtskilda?

• MorMia

Hmm..ja det låter ju lite konstigt.
    Inte kan han jämföra ert förhållande med sitt ex, heller!!

Du vill att ni sover tillsammans, och så är det! Då kan han ju inte prata om hur han och hans ex hade det.

Om han tycker att er säng är för liten, köp en större då!!

• Anonym (ledsen)

Min sambo är här ibland så jag vill vara anonym.

Det har inget med barnet att göra..han ville ha separata sovrum innan. Vi har brpkat om det förut. Jag har en dubbelsäng stående på en vind, men den vägrar han använda "vill väl inte ha en säng som massa andra pippat i", säger han..däremot sover vi i hans och hans ex (flera) 1.20 säng. (Hur kan man bry sig om vem som legat där innan?? Ska man köpa ny säng varje gång man byter partner??!!). Jag tror inte storleken på säng är huvudorsaken alltså...
    Jag blir bara så LEDSEN. Vi har inte sovit tillsammans en enda natt på ett år! Sonen har han bara haft två nätter sedan förlossningen.

• Sannive

Nej, det låter mycket märkligt! Ge dig inte, tala om exakt hur du känner, skriv ner gärna ner alltihop på ett papper innan du tar upp det, noggrant och exakt precis hur det känns för dig! Hur du tolkar hans handling och hans avoghet.
    Det där med vem som har sovit i vilken säng.. suck ... låter som om din sambo inte är färdig med tanken på att du har haft andra innan.
    Du kan inte låta honom bara glida iväg, det känns som om det är precis det som håller på att hända.
    -styrke kram-
    Var tuff, ge dig inte! Sälj båda sängarna och skaffa en ny!
    Hoppas verkligen att det löser sig

• jeannette

tycker att du ska stå på dig...o ha det som du vill..jag menar om "han hade separata rum med sin FÖREdetta fru så har det ingenting med dig att göra"...(det hade blivit "ännu mer en grej som skulle göra så att jag skulle vägra att ha separata rum ingenting som har med föredetta o göra för min del..

säg till honom att eftersson han tycker att sängen är för litete så ska ni börja o kola säng i ikea den största säng som finns...o att ni säljer det ni har om det är så att sängen är för litet.

jag menar de som är pensionerar sover i olika sängar (o det har jag sagt till kille att jag vegrar att när vi blir gamla att sova i separata sängar som är i samma rum...större säng ska vi ha men inte separa sängar eller rum..

säg som du känner och att du vägrar att ha likadant som han hade med föredetta!

• Aleta

Hello!
    Det verkar heltråkigt att inte sova i samma säng, det som är så mysigt!!
    Köp en 180 cm bred säng på IKEA, dom är inte så farligt dyra och kan finnas i fyndhörnan.
    Kanske han kan få den i present av dig, som en rejäl hint
    Hoppas att det löser sig!
    kram

• Mirva

Anonym (ledsen)

Jag skulle inte vilja sova i separat säng i någon ålder, spela roll omdet är 40 eller 80 år. Gos, mys och sex blir en aldrig för gammal för!

Verkligen trist att han känner så... det verkar som om det inte bara har med sängbredden att göra, som du skriver... Ni måste nog prata igenom det här ordentligt. Själv kan jag bli less bara karln vänder ryggen till...

• Kriya

Hej Ts,
    jag förstår att det känns jättejobbigt att han förespråkar denna separerade tillvaro och framtid. Förstår han inte hur förödande detta kan vara för er relation - eller tar han Dig och relationen för given?

För mig verkar "ha-dörren-på-glänt-signalen" när man vill ha sex rätt så tillrättalagt och ospontant. ...men så tog ju deras relation slut också. Synd om han inte lärde sig något av historian. Under sådana omständigheter blir ju relationen mer som att man är kompisar som ibland har sex, än en intim och nära man-kvinna-relation.

Jag inser att Du inte kan tvinga honom till närhet som han inte tycker sig behöva, utan Du får nog ta ställning för egen del - om Du kan tänka Dig en framtid där sex och närhet inte är ett naturligt inslag i vardagen? Styrkekram Kriya

• JsN

Föreslå honom att sonen flyttar till hans rum! Så att du får någon nytta med att ni har separata sovrum!

• annapanna77

Har han gett någon direkt anledning till varför??? Kan inte direkt utläsa det av dina inlägg...Jag hade nog vackert bett honom förklara sig. Att det funkade bra för han å exet behöver ju inte innebära att det INTE skulle fungera minst lika bra för ER båda att ha gemensamt sovrum...

Svar på tråden sambon vill inte sova med mig mer..