Då sitter du i samma situation som jag gjorde i augusti! Jag hade lovat på mitt jobb att jag skulle ha körkort när jag kom tillbaka till jobbet i höst
Kom dock dit två dagar efter uppkörningen och kunde hålla mitt löfte
Jag har kört upp tre gånger. En fasansfull uppkörning och två bra.
Den första gjorde jag i oktober 2004. Det var en sur gubbe som jag körde upp med. Han suckade åt allt jag gjorde. Jag var supernervös. Kräktes ett antal gånger innan jag kom till vägverket. Jag körde upp på morgonen vilket var tur för då slapp jag kräkas hela dagen
Jag körde först till sjukhuset i stan och parkerade. Sedan körde jag ner på stan, och körde runt i stan i 35 minuter. Fick fickparkera inne i stan vilket blev en katastrof. Blev inte bättre av att gubben suckade ännu högre. Körde tillbaka till VV och kuggade. Både på parkeringen och min osäkerhet.
Min andra uppkörning var i november samma år. Den första snön kom precis den dagen så besiktningsmannen fick säga till mig vad som stod på skyltarna, för det var snö på dom och man såg inte vad som stod
Även här parkerade jag på sjukhuset det första jag gjorde. Körde sedan lansvägskörning och förbi ett ställe med massa lastbilar och traktorer och oförutsedda hinder, som det så fint heter
Gick jättebra och besiktsmannen var jättesnäll, men även denna gång kräkts jag utanför bilen när mannen skulle köra mig till VV och även precis utanför VV's ingång. Men jag körde upp en tidig morgon kl 07 så de var skönt :)
Skulle parkera på VV i slutet med var nära att köra på en annan bil och kuggade på det.
Min tredje gång, nu i sommar, var en betydligt angenämare upplevelse. Jag åkte iväg och intensivkörde i en annan mindre stad än min hemstad där jag kört tidigare.
Körde upp ganska tidigt på dagen även den här gången.
Var jättenervös och kräktes i lägenheten jag hade hyrt innan jag gav mig av.
Kvinnan jag skulle köra upp med märkte av min nervositet och vi satt och pratade en stund innan. Hon fick mig lugn och när vi svängde ut från VV's parkering så släppte allt och jag kände mig jättetrygg! Hon var väldigt tydlig och jättebra att köra med! Jag körde direkt ut på en landsväg (enligt anvisningar) och fick hitta någonstans att vända.
Lite klurigt för jag såg ingen hastighet på en mindre landsväg jag svängde in på, och fick gissa på 50
Det tog jättelång tid innan jag hittade ett bra ställe, men vände till slut och åkte tillbaka till stan. Fick backa runt ett gathörn och köra lite snåriga gator med dålig sikt och sedan fickparkera (fast det gick bra att köra rakt in i rutan för det stod lite bilar där) utanför VV på samma plats som jag åkte ifrån.
Jag klarade det
Har aldrig känt mig så lättad som jag gjorde då! Fattade verkligen inte att det va sant!
Jag hade väldigt jobbigt med mitt körkort och efter att ha gått på en underlig körskola där jag fick köra alldeles för många lektioner och kugga två gånger innan jag hittade till den där mindre staden i somars, och desutom fått lägga ner över 40.000 innan det var gjort...!!
Haha, ja det var min historia!
Lycka till på onsdag!!!