• With a devilish smile

Teckna försäkring på en katt man inte vet ålder på ?

Vi tog hem en övergiven katt , vet inte alls
    hur gammal han är , hur ska vi kunna försäkra honom?
    Det krävs ju datum då han är född men vi vet ju inte alls...
    Så hur ska man göra , någon som vet?

• Svar på tråden Teckna försäkring på en katt man inte vet ålder på ?
  • Fru T

du får ta honom till veterinär som uppskattar ålder på den å sen är det bara att försäkra.

Åh vad jag längtar
  • With a devilish smile

Ok , om man själv tror han är en viss ålder & skriver det i försäkringspapprena gäller försäkringen då oavsett?
    Vi tippar på 4 månader kanske , men inte hundra.

• Fru T

är han så ung å ni har erfarenhet av katter så är det ju ganska lätt att uppskatta en ålder så då är det bara att säga ett ca datum för födelsen. Så är det med två av mina kissar, ja vet på ett ungefär vilken månad å då har jag tagit ett eget datum..

Åh vad jag längtar
  • With a devilish smile

Nja, vi har väl ingen direkt jätterfarenhet på det viset men han är ju inte äldre än 4-5 månader så mycket vet vi ,
    enligt andra som har lite mer koll på det där säger samma , men det är mer så inte det strular med försäkringen sen.

• Fru T

ne det borde inte va nå konstigt med försäkringen, det bästa du kan göra är att ringa och tekna istället för att fylla i och skicka in. Ringer du så får du all hjälp du behöver. 
    Mina kissar är ju inte heller helt hundra på vilken månad dom är födda i men det gjorde inget. huvudsaken är ju att man vet på ett ungefär så nån månad hit å dit spelar ingen roll. Det är skillnad om katten vart äldre för då behövs ett vet utlåtande om åldern.

Åh vad jag längtar
  • With a devilish smile
    Fru T skrev 2008-10-13 19:45:39 följande:
    ne det borde inte va nå konstigt med försäkringen, det bästa du kan göra är att ringa och tekna istället för att fylla i och skicka in. Ringer du så får du all hjälp du behöver.  Mina kissar är ju inte heller helt hundra på vilken månad dom är födda i men det gjorde inget. huvudsaken är ju att man vet på ett ungefär så nån månad hit å dit spelar ingen roll. Det är skillnad om katten vart äldre för då behövs ett vet utlåtande om åldern.
    Okej , men då är det rätt lugnt , får ringa imorgon så det blir ordnat :) Tack så mycket för hjälpen !
Svar på tråden Teckna försäkring på en katt man inte vet ålder på ?