• Anonym

Har du "råkat" bli gravid genom att bara ha sex en gång??

Har nu trampat i klaveret och haft sex en enda gång utan skydd. Troligtvis PRECIS under ägglossning dessutom. Så nu undrar jag hur många som blivit gravida genom att bara ha sex en gång? Berätta gärna om era andra graviditeter, huruvida det har tagit sig snabbt då också eller inte.

• Svar på tråden Har du "råkat" bli gravid genom att bara ha sex en gång??
  • Anonym (visst)

Ja kan man väl säga... Blev gravid första gången jag hade sex
    Och även vid ett tillfälle till, hade sex för första gången på några månader och det tog sig.

• Anonym (Jordgubben)

Japp. It happened to me. Skulle köra avbrutet samlag eftersom jag visste att jag hade ägglossning, men maken missuppfattade mig och det blev inget avbrutet samlag där inte.... Det var första gången det hände. Och jag blev gravid. Men det gör inget för nu har vi världens underbaraste son, tre år tidigare än vad vi hade tänkt.

• Längtar efter tredje

Ja, jag blev gravid första gången jag hade sex. Jag var 14 år.

• Anonym

Oj, redan tre stycken som svarat på så kort tid
    Har ni fler barn och blev gravida lika snabbt?

• L i n n
    Anonym skrev 2008-10-13 20:52:55 följande:
    Oj, redan tre stycken som svarat på så kort tid Har ni fler barn och blev gravida lika snabbt?
    Nej, inte än. Men däremot fick jag två på samma gång
    Skyddar som fan just nu och ska bli spännande att se om det går lika fort nästa gång.
  • Anonym (visst)

Har två barn och jo, jag blev nog gravid "lätt" och snabbt med dom.

Nr 1 - hade vart bortrest i 2 veckor och hade sex första kvällen när jag kom hem och sen reste han bort.

Nr 2 - vi hade "bestämt" att det var dags för en liten igen, hade sex tre gånger(iofs) under ÄL-veckan och 9 månader senare ploppade lillasyster ut.

• Anonym (visst)
    Längtar efter tredje skrev 2008-10-13 20:52:33 följande:
    Ja, jag blev gravid första gången jag hade sex. Jag var 14 år.
    Välkommen till klubben...
  • Hjege

Barn blir till när man har oskyddat sex.
    Spermier kan leva upp till 14 dagar så ägglossningen har ingen större betydelse.
    Det är därför som information om preventivmedel går ut till samtliga från och med åttonde klass. Har det gått dig helt förbi?

• Anonym

Hjege skrev 2008-10-13 20:59:34 följande:

Barn blir till när man har oskyddat sex.Spermier kan leva upp till 14 dagar så ägglossningen har ingen större betydelse.Det är därför som information om preventivmedel går ut till samtliga från och med åttonde klass. Har det gått dig helt förbi?
    Spermier lever inte i 14 dagar, max 7 dagar under perfekta omständigheter...
Svar på tråden Har du "råkat" bli gravid genom att bara ha sex en gång??