• Odens Ängel

Nidblödning När?

Är på bim +1 nu och jag undrar när man brukar få nidblödning?
    För idag så kom det ytterst liiiite rosa (babyrosa) när jag torkade mig efter jag gjort nr 1.
    Så nu undrar jag om det kan ha varit en nidis, för jag har aldrig fått så förut plus att jag har en massa andra symptom oxå.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nidblödning När?
  • mariaq

saxat från wikipedia:

"Nidblödning eller Nidationsblödning är en kort mensliknande blödning som sker när embryot fäster till endometrium, d v s när ägget fäster sig i livmodern. Alla får dock inte en nidblödning när detta händer. Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera."

• Odens Ängel

Jo, så mkt visste jag, men jag undrar om det är vanligt att få det när man har bim, eller runt där, eller om det är för sent?

• Odens Ängel

Inte meningen att låta otrevlig, sorry, bråttom till jobbet!
    Tack för svaret men vill ha fler.
    Ni men erfarenhet av nidis, när fick ni den, runt mens eller innan?

• numbernine

Jag fick nidisar vid två graviditeter, Båda ca en vecka innan BIM

• LillanM

Later inte som nidis tyvarr, jag hade min 7 dagar efter AL, dvs 7 dagar innan BIM och jag har forstatt att ca 7 dagar efter AL ar den vanligaste tajmingen.

• Ängelungen

14 dagar efter ägglossning är väl ungefär BIM?

mariaq skrev 2008-10-13 21:40:44 följande:
    Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera."
  • Kyltsi
    Ängelungen skrev 2008-10-14 11:10:42 följande:
    14 dagar efter ägglossning är väl ungefär BIM?
    Ja, 14 dagar efter ÄL är runt BIM. och en nidblödning kan komma runt BIM också.
  • Odens Ängel

Tack så jättemycket för alla svar.
    Då låter det ju som om det kanske var en nidis jag hade då, men VÄLDIGT VÄLDIGT lite och svagt =)
    Hoppas hoppas

• evapinglan

HEJ..jag är åxå på bim+1 idag..skulle haft mens i söndags..men igår kom världens minsta bruna flytning typ..hmmmm...lite mensvärk trodde det var på gång..idag ingen mens heller..men jag har gjort test som visade minus..fattar ingenting..kanske är mensen sen..skengravid..eller så har jag haft min ägglossning mkt senare..kan det vara sån där nidis?? undrar åxå om det är vanligt att nån fått det runt mens? man siiter o undrar..letar symtom..man är ju galen -jag vet..men samtidigt så lever hoppet inom en..vill ju plussa nu!! skriv gärna!! kram kram

• Lizz

Hej allihopa!

Jag har precis samma problem. Jag hade BIM i lördags och då fick jag bara en extremt liten ljusrosa blödning på pappret, min vanliga mens brukar vara mörk och riklig från dag 1! Inte alls likt! Testade neg. igår.
    Jag var dock till BM på öppen.mott igår och hon sa att det är normalt/vanligt med smöblödningar på BIM och några dagar efter, vissa har tom som "riktig" mens fastän de är gravida detta skulle dock vara ovanligare!?
    BM sa även att det är för tidigt att testa bara två dagar efter BIM, utan att jag skulle vänta minst till fre...enligt henne ovanligt att plussa innan BIM eller strax efter...?! Tycker informationen från olika håll verkligen varierar!!

Har ni några symtom? Jag har haft molvärk sedan ÄL (som min mensvärk), värk i ryggslutet samt att jag är väldigt torr i munnen och att jag blir mätt fort...?! Kanske inga klassiska grav.symtom;D

• Krokolina

Hej alla!

Har någon hört talas om en nidblödning exakt tre dygn efter äl?
    Fick ljusljusrosa flytning (kan absolut inte kallas blödning) 3 dygn efter äl. Den varade bara över kvällen. Har aldrig haft en sådan flytning förut. Det jag har läst om nidblödning, som ju kommer när ägget fäster i livmoderslemhinnan - eller hur? - är att den kommer ca 7-14 dagar efter äl, som ni citerat här tidigare också. det som gör mig förvirrad är att på andra ställen står det att ägget fäster vid livmoderslemhinnan 3-4 dygn efter befruktning. Eller har jag missuppfattat? Att ägget når livmodern då.....?

Någon som vet något jag missat? Någon som kan bringa klarhet?
    Hej från Krokolina

Från
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

"Efter tre till fyra dagar når det befruktade ägget livmodern. Ägget innehåller den näring som det behöver eftersom det ännu inte har någon koppling till mammans kropp. Celldelningen har redan börjat. De celler som bildar moderkakan börjar utsöndra hCG, graviditetshormon. Det är detta hormon som ger utslag i urinprovet när man gör ett graviditetstest."

• Mary87
    evapinglan skrev 2008-10-14 13:25:18 följande:
    HEJ..jag är åxå på bim+1 idag..skulle haft mens i söndags..men igår kom världens minsta bruna flytning typ..hmmmm...lite mensvärk trodde det var på gång..idag ingen mens heller..men jag har gjort test som visade minus..fattar ingenting..kanske är mensen sen..skengravid..eller så har jag haft min ägglossning mkt senare..kan det vara sån där nidis?? undrar åxå om det är vanligt att nån fått det runt mens? man siiter o undrar..letar symtom..man är ju galen -jag vet..men samtidigt så lever hoppet inom en..vill ju plussa nu!! skriv gärna!! kram kram
    Jag förstår PRECIS hur du känner. Exakt likadant för mig är de just nu.
  • himla

här då .. sista mensens första dag var 25/9 ... hade en rosa röd flytning 2 ggr i går morse... sen två ggr i går em... sen har jag haft lite mera ont i magen ... å idag på em så har jag fått enorma tunna flytningar... Är det ÄL blödning tro !? För inte kan det vara NID... ååå vad man undrar å tror... men man vet ju faktiskt inte förrän om några veckor vad som egentligen hände !

oj aj magen är också öm å svullen ... svårt att sitta å luta framåt å skriva !!!

Undra om man inte önskar såå mycket att man får en massa konstiga kropps konstigheter !

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Mary87

Ja jag är också väldigt fundersam just nu. Hade en lite ljusrosa flytningar i går och nu upptäckte jag att jag hade de idag igen.. Så himla fundersam man blir,

• JIVA

Jag har likadant och jag förstår ingenting. Smärtan i magen är inte liten heller.

• Mary87

Vi har börjat om på ny kula nu och prickade ÄL när den visade som starkast på stickan. (och både före och efter så klart) nu är det med ndra ord bara att vänta igen! ^^, denna väntan alltså!! ;) Den som väntar på något gott. :)
    Men jag undrar lite.. hur långt efter själva äl om ägget blir befruktat kan man få en såkallad niddis? Har noll koll på tiden mellan alla olika "moment" kroppen pysslar på med! :)

• JIVA

en nidblödning kan komma när ägget fastnat som jag förstår det, vilket kan ske ca fyra dagar efter befruktning? (lite osäker men så förstod jag det)

• Mary87

ja så har jag fattat de också, tycker nästan när man läser om sånt där att det är lite luddigt och små svårt att förstå.....

• JIVA

Ja det är så olika från person till person tycker jag. Svårt att tolka vad som verkligen är rätt. Kanske finns det inget exakt utan att det verkligen är olika för alla. Så nu går jag bara och väntar på att få testa...

Svar på tråden Nidblödning När?