• artbitch

Är det någon som har en jätteliten bil men ändå får plats med barnvagnen?

Ja, vilken vagn har ni då?
    Jag har bf i jan och kör runt i en Toyota Starlet. Att köpa ny bil är inte aktuellt, så vi försöker hitta en vagn som blir liten ihopfälld... Tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Är det någon som har en jätteliten bil men ändå får plats med barnvagnen?
  • Tumme Lisa

jag har ingen Toyota, men jag har världens bästa bil, en Golf!!! Jag får in hela min barnvagn (brio duo) utan att plocka isär den. Helt fantastiskt, barn vagnen är så stor, men ändå får den plats.
    Jag vet att jag inte svarade på din fråga. ville bara ge ett tips om någon funderar på att köpa en liten bil.

• hulahula79

om du frågar i en barnvagnsaffär kan du nog få ta med en vagn ut för att kolla om den får plats i kofforten, så brukar man göra med blistolar...

• Champagne

Vi har en Volvo S40, låter kanske inte så liten, men bagaget är som ett brevinkast . En sarg i nederkanten gör att bagaget blir väldigt smalt.

Så vi körde till en barnvagnsaffär och fick prova oss fram till en vagn som var smidig att fälla ihop och som det bara var att skjutsa in i bagaget utan att behöva ta av hjulen eller dela på chassi och underrede.

En Emmaljunga Cerox blev det. Och vi är jättenöjda. Fast nu har vi köpt en sulky, det är lite smidigare nu när man inte behöver bädda ner henne hela tiden.

• Tullan

Hallå!

Jag hae en liten bil, en Polo!Fick plats med pojkens Brio Duo, chassit i bagaget och liggdelen inne i baksätet, och då får det även plats en person där också.
    Nu har vi en Brio Race till sonen, och den får plats i bagagaet, och då har jag ändå en cd växlare där...

Bara för att man har liten bil så betyder inte det att man inte får plats...
    Killen hade en SAAB 9-5a innan han köpte sig en ny Golf, och i Saaben, fick vi inte plats med vagnen utan att dela den...Men i Golfen är det bara att lasta in!

• invo

Ja, golfen är kanon - otroligt stort bagageutrymme.

Men nu till frågan!
    Teutonias mistral är ganska smal och blir rätt liten när den fälls ihop. Vi hade en mistral förut men har nu bytt till en Rollerbug. Rollerbug och Urban Jungle blir ju bara 30 cm höga när de fälls ihop, man skulle kunns ställa den på högkant kanske.

Det bästa är att köra till en barnvagnsaffär och ta med barnvagnarna ut och prova och se vilken som passar bäst i bilen, så vet man vad man har att välja mellan. Så gjorde vi även med bilbarnstolen.

Vi fick också ett tips i affären att tex Rollerbuggen och Urban Jungle kan man ha i en skidbox på taket. Känns lite krångligt att kasta upp den på taket varje gång man ska åka en liten tur, men kanske på en längre semester eller nåt.

• melles mamma

byt vagnen mot en BÄRSJAL

• elinina

jag har en mercedes 190.
    inte minsta bilen, men nog väldigt litet skuff-utrymme.
    men vi får ner vår vagn: Knorr Nizza!!!! fast det är ju på det berömda håret!!

• snart tre

Om du ska ha en liten och smidig vagn rekommenderar jag Bugaboon (den har minst mått på marknaden ihopfälld). Här finns måtten:

www.simpleworld.se

• Hushi

emmaljunga crossway med avmonterade hjul går in i vår nissan micra...

• first timer

Vi har en Seat Ibiza och när vi ska ha vagnen med oss tar vi helt enkelt bort hjulen. Det är jättelätt, och då får hela vagnen plats i bakluckan + lite utrymme till

På midsommar fick vi plats med 3 vuxna, Kajsa i babyskyddet barnvagn + packning.
    Tänkte först köpa ny bil, men det får vänta lite eftersom det ändå funkar med lite stök o bök.

• Sylt

I vår lilla bil (Audi A2, har även en V70 med ENORMT bagage) får Rollerbugen plats med god marginal. Jag kan även ha matkassar o likn. Ställer den på högkant. UJ gick också in, men den blev längre o krävde mer jux när man skulle få in den. Vet inte hur det blir m liggdel, men den borde få plats bredvid. Annars är det ju ganska kort tid man anv liggdel så då kanske man kan trixa lite den tiden!? Ett hett tips är att lägga vagnen på "högkant". Vår Teutona Delta får plats på det viset i Audin om man bara plockar av ett hjul.
    Jag har alltid provat att få in vagnen i bilen innan jag köpt den (alla 4 ggr!), har aldrig varit ngt problem i affären. De hjälper ofta till att fixa!

Lycka till!

• Pyret82

Vi har en liten opel corsa och får plats med vår urban jungle!! (den enda som går in och är Snygg!.. tro mig, vi har prövat måånga...)

• Carro Å

Vi har en Toyota celica och får plats med vår brio nova i den.

• aM LeoN

Vi har en lite seat ibiza och har en rollerbug, som går in utmärkt i den!!

• alexis dennis

vi hade en lite opel corsa ett tag som är en av världens minsta bilar med endast 2 dörrar.
    vi fickin vagn och allt annat pickåpack i den!

• Tygtiiger

har av och till en gammal mazda 323. Brio duo-vagnen går in genom att vi ställer chassit ihopfällt på högkant och liggdelen "som vanligt" in i varukorgen. Funkar jättebra, annan packning får gott om plats i liggdelen.

• ettem

peugeot 206 sw, vi har en urban jungle, men har tidigare haft emmaljunga classic sittvagn m lift och det gick utan problem!

Svar på tråden Är det någon som har en jätteliten bil men ändå får plats med barnvagnen?