• 3mamman

Dammsugarmunstycke på ICA Maxi

Vårt damsugarmunstycke till Elektroux Ultrasilencer gick sönder och min man kom precis hem med ett nytt som han köpt på ICA MAXI! Det är ett platt munstycke, Twinner, ser ut lite som från TV-shop. Det går inte att fälla ned borst när man suger på golv.

Jag är tveksam ang. kvaliten och kanske golven repas?

Synpunkter, tack.

• Svar på tråden Dammsugarmunstycke på ICA Maxi
  • Mollan

Det är jättebra - glider hur lätt som helst på golvet och tar upp damm och hår hur bra som helst. Neckdelen är att de där små glidgerejerna under slits väldigt fort, åtmisntone om man dammsuger så mycket som jag gör. Jag tycker absolut att du ska ge det en chans! Berätta sen om du gillade det!

• strojes

Jag använder också ett sådant munstycke och har gjort i flera år. Jättebra. Skönt att slippa fälla in och ut borsten mellan sugning på matta eller golv.

• 3mamman

Tack för svaren. Jag antar att era golv inte blivit väldigt repiga heller? (Tänker mest på parkettgolven.)

• strojes
    3mamman skrev 2008-10-13 22:47:46 följande:
    Tack för svaren. Jag antar att era golv inte blivit väldigt repiga heller? (Tänker mest på parkettgolven.)
    Nej, inga repor av munstycket, bara man ser till att kuddarna på undersidan är fräscha och inte för nerslitna.
  • Februarii

Åh, den har jag kikat på. Är det ok om jag frågar en sak, ts? Undrar nämligen om den suger lika bra från alla håll? Har också en ultrasilencer nämligen och tycker att man alltid måste dammsuga i cirklar eftersom det känns som om munstycket bara skjutsar smutsen framför sig. Alltså att smutsen bara kan tar sig in på sidorna och bakom.

Svar på tråden Dammsugarmunstycke på ICA Maxi