• Anonym (orolig)

Föda barn när man har svampinfektion?!

Har någon gjort det? Hur gick det och hur kändes det?

Jag får svamp i underlivet väldigt ofta och blir ju då väldigt öm och får små sår och sprickor.. Kan ju tänka mig hur det kommer kännas och bli vid en förlossning...!! Hjääälp...

Gör det ondare och får man mer sprickor mm, ja ni vet vad jag menar... om man har en svampinfektion just när man ska föda...?

• Svar på tråden Föda barn när man har svampinfektion?!
  • Anonym

Nej jg tror inte det spelar någon roll, förlossningssmärtorna tar nog över.

• Anonym

Jag har åxå det problemet och ahde svamp när jag födde barn 2. Enda var att det gjorde SÅÅÅÅ mycket ondare under undersökningarna. Glidmedlet de använder brände som ELD

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-10-13 22:47:46 följande:
    Jag har åxå det problemet och ahde svamp när jag födde barn 2. Enda var att det gjorde SÅÅÅÅ mycket ondare under undersökningarna. Glidmedlet de använder brände som ELD
    ahaa.... Så själva utdrivningsskedet var inte värre då.. Urk ja, dom ska ju va där å pilla med.. Får hoppas man slipper infektion just då...
  • mama mellitus

behandla e ju så lätt,e diabetiker,har ännu lättare att få svamp om jag ligger högt i mitt blodsocker,behandla innan förlossningen,se till att minska ner på socker i vad du äter,ska du se att d ger me sig...

• Anonym (orolig)

mama mellitus skrev 2008-10-14 07:31:08 följande:

behandla e ju så lätt,e diabetiker,har ännu lättare att få svamp om jag ligger högt i mitt blodsocker,behandla innan förlossningen,se till att minska ner på socker i vad du äter,ska du se att d ger me sig...
    hoppas de Får väl hålla mig ifrån sex veckorna innan BF med, det brukar svampen gilla
  • Anonym (orolig)
    Mammatillwilliam skrev 2008-10-14 14:01:13 följande:
    Jag födde med svampinfektion, hade ingen tanke på den under förlossningen:)
    skönt att höra
  • Anonym (orolig)

Verkar som att själva födandet inte blir lidande av en infektion, jätteskönt att höra Tack för alla svar!

Svar på tråden Föda barn när man har svampinfektion?!