• fodral

hjälp mig tolka ett sms jag fått av en person jag är lite på G med : )

Det finns en flicka som satt mitt hjärta i brand lite granna, vi har känt varann ett kort kort tag, och jag fick ett mess nyss där det stod såhär:

"Godnatt och sov så sött min duva *puss* "

min duva?! har aldrig hört det uttrycket innan, och hon har aldrig skrivit någon med ordet "min" syftandes på mig innan.

help me fellow FL'are!

Carin

• Svar på tråden hjälp mig tolka ett sms jag fått av en person jag är lite på G med : )
  • Längtar efter tredje

Låter ju faktiskt både kärleksfullt och "snällt". Kan ju vara rent vänskapligt dock. (Låter nästan som nåt man säger till sitt barn.) Inte direkt sexigt och busigt i alla fall. Men som sagt, helt klart vänskapligt och kärleksfullt. Och det är ju inte det sämsta, eller hur?

Vad svarade du då? Det är ju minst lika viktigt vad du svarar på ett sånt puttinutt....

• fodral

innan ikväll har jag fått flera sms med massa pussmileys och uttrycklig saknad efter min röst:) men jsut det här "min duva" det har jag aldrig i hela mitt liv hört förut, o ne, d e väl inte det sexigaste jag hört haha!

jag skrev något i stil med "nattinatti sötis, dröm sött puss!"

(shit va corny jag känner mig just nu..sitter på familjeliv o försöker analysera ett sms jasg fått, men så är det att vara kvinna haha!)

• Amber1975

Jag tolkar det som att du satt hennes hjärta lite i brand oxå

• kärålajn
    Amber1975 skrev 2008-10-13 23:13:26 följande:
    Jag tolkar det som att du satt hennes hjärta lite i brand oxå
    Så tolkade jag det med. :)
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Jomppelina

Jag kallar min sambo för lingongurka, brevduva, fjärtolle och jag vet inte vad... har nog massor av namn för honom som jag slänger mig med. Och de betyder allihop samma sak; "jag älskar dig besinningslöst och tackar livet som kastade dig i min väg".

Duva är nog ett vanligt "tilltalsnamn" på en älskade. Om det kommer från turturduva eller brevduva -som kommer med kärleksbudskap- vet jag inte riktigt, men kärt och gulligt är det. Sug i dig!

• Längtar efter tredje

you go girl!!

• fodral

tack för alla goa kommentarer :)

känner mig verkligen som en liten tös som varken vet ut eller in men som har små små fjärilar i magen :)
    varje sms får en att hoppa till o hjärtat slår ett extraslag, o vi ska inte snacka om hur lätt det är att drunkna i bilderna på henne. käre värld, jag som inte hade tid med kärlek just nu.. men man vet aldrig vart det kan sluta :) det är de som e charmen lite!

drömde tom om henne inatt! fick ett sms nyss där d stod

"hoppas vi kan prata imorgon:), för i såna fall längtar jag! pusspusspusspusspusspuss"

• sakoline

det var lite högtidligt :)

• Amber1975

Åh va härligt det låter
    Nu måste du ju hålla oss uppdaterade om hur det går.

fodral skrev 2008-10-13 23:28:34 följande:
    tack för alla goa kommentarer :) känner mig verkligen som en liten tös som varken vet ut eller in men som har små små fjärilar i magen :) varje sms får en att hoppa till o hjärtat slår ett extraslag, o vi ska inte snacka om hur lätt det är att drunkna i bilderna på henne. käre värld, jag som inte hade tid med kärlek just nu.. men man vet aldrig vart det kan sluta :) det är de som e charmen lite! drömde tom om henne inatt! fick ett sms nyss där d stod "hoppas vi kan prata imorgon:), för i såna fall längtar jag! pusspusspusspusspusspuss"
  • kimsi

En kompis till mej kallar mej för sin lilla duva men det ligger absolut inget romantiskt bakom det utan det är mer en skojgrej. Förhoppningsvis ligger det en mer kärleksfull tanke bakom för dej

• kärålajn
    Pejt skrev 2008-10-14 19:34:07 följande:
    Han vill ha dig! Definitivt!
    Hon annars. ;)
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Andaloal
    aiight skrev 2008-10-13 23:32:14 följande:
    duva?vad fult
    äh du är bara avundsjuk fast jag höll på fick dånen när en kille sa nåt så avtändande som. "du sitter som en ros mellan två skitar" Hahahaha
    Usch de va så dåligt så det är inte sant.

Nej men hon tycker väl du är go och gullig fin osv. TS alltså.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • isisisis

det låter som en äldre kille säger det! jag är över 40,och mina har saft det....

• fodral

jag lovar att hålla er uppdaterade :)
    det har varit lite gulligull idag med på smsfront bla att hon har saknat mina sms och min röst, följt av massa pussar.

(drunknar i tentaplugg,därav noll kontakt m omvärlden!)

hon är lika gammal som mig, dvs 22 :) får se va som händer helt enkelt!

• fodral

update: i veckan blir det nattbesök hos mig med bla restaurang och universeum som sysselsättning innan på kvällen :D

• fodral

update: i veckan blir det nattbesök hos mig med bla restaurang och universeum som sysselsättning innan på kvällen :D

• Amber1975

Åh va kul
    Är det första gången ni ses eller har ni setts förrut?

fodral skrev 2008-10-19 21:25:32 följande:
Svar på tråden hjälp mig tolka ett sms jag fått av en person jag är lite på G med : )