• Pyssilullan

Jag ska till Ullared!! Vad ska jag skriva på inköpslistan?

På Onsdag ska jag till Ullared/Gekås för första gången!!
    Har aldrig vart där.. fick tips om inköpslista!

VAD SKA JAG ABSOLUT handla ????
    Vad kan man skirva på inköpslistan??

• Svar på tråden Jag ska till Ullared!! Vad ska jag skriva på inköpslistan?
  • Längtar efter tredje

8 pallar toapapper!!

• Pyssilullan

Tror inte det.. Vi åker 4 st i en bil, känns som jag vill handla nå roligare.. toa papper köper jag billigt hemma.

• Venna

Ja...det beror väl egentligen helt på vad du behöver och vill köpa?

Det mesta man kan tänka finns ju på geKås...är du ute efter något speciellt?

• Fuchsian

Första gången kan det nog vara svårt med en inköpslista eftersom att man inte vet vad som finns där. Annars kan du ju skriva en inköpslista med saker du vill ha/behöver och sedan se vad du kan hitta där. Själv åker jag till Ullared på söndag, dock utan lista den här gången. Står alltid samma sak på den varje gång ändå!

• Pyssilullan

Svårt att föreställa sig när man aldrig varit där... Jag är ute efter julklappar..
    Men ngt som är extra prisvärt? Typ " DU MÅSTE KÖPA PUSSEL"
    Förstår ni?
    Eller ngt tips liksom, för jag är inte ute efter ngt speciellt men behöver ändå tips så man får igång tänkandet..

• Pyssilullan
    Fuchsian skrev 2008-10-13 23:05:22 följande:
    Första gången kan det nog vara svårt med en inköpslista eftersom att man inte vet vad som finns där. Annars kan du ju skriva en inköpslista med saker du vill ha/behöver och sedan se vad du kan hitta där. Själv åker jag till Ullared på söndag, dock utan lista den här gången. Står alltid samma sak på den varje gång ändå!
    Får man fråga vad det står på din då?
  • Glada L

De har ju ganska så billiga barnkläder, det är ju alltid bra.. Köpa strumpor, pyjamasar i lite olika storlekar..
    Ångrar nu att jag inte köpte lite större storlekar till mina döttrar. (var där för första gången i somras)

Ett tips är också att vara medveten om att det ÄR mycket folk och inte känna stress.
    Ett annat tips är också att när ni behöver en paus, gå då och betala era saker som ni har tagit dittills, lämna dem i bilen och ät på något av ställena precis utanför. Det finns så många kassor som var tomma (ialla fall när vi var där, trots överdrivet mycket folk i affären) så det är lättare att göra så, än att trängas på ett av de 2 små fik inne på Gekås.
    Det finns inga andra sittplatser där inne nämligen..

Och var beredda på att det tar tid. Vi var där inne i 5 timar och hann ändå inte kolla på allt.
    Sambon gillar inte ens att gå i affärer.

• Fuchsian

På min lista står alltid schampoo, duschkräm, påsar, bakplåtspapper, strumpor, trosor, tacokrydda (mycket godare än de stora taco-märkenas egna). Den här gången ska jag även titta på nya tallrikar.

• littlemisstrouble

Barnkläder och leksaker tycker jag är billigt i ullared. Handlar alltid till min gudson presenter med mera där.

Sen är ju kläder överhuvudtaget mycket billigare dambyxor och toppar är tokbilligt oftast.

Porslin brukar vara bra priser på också typ sagaform kostar inte många kronor om man jämför med andra butiker.

För männen så är ju bilavdelningen billig säger min make

• UmmAlina

Jag tycker egentligen inte man behöver inköpslista, det blir oftast att man kollar runt och ser vad man vill ha.
    Att köpa schampo,balsam och tvål där tycker jag bara är onödigt. Jag har jämfört och sett att det oftast skiljer 1kr + eller -.
    Vi har ju så mycket billigt i våra vanliga affärer "hemma"

Svar på tråden Jag ska till Ullared!! Vad ska jag skriva på inköpslistan?