Ska göra en egen sängimmel.
Vill gärna ha en sänghimmel över spjälsängen.Tänkte göra ett golvstativ att ställa i huvudändan. Undrar nu bara hur hög en sänghimmel brukar vara? Nån som har lust att mäta på sin egen..?
Tacksam för svar!
Vill gärna ha en sänghimmel över spjälsängen.Tänkte göra ett golvstativ att ställa i huvudändan. Undrar nu bara hur hög en sänghimmel brukar vara? Nån som har lust att mäta på sin egen..?
Tacksam för svar!
Kan tyvärr inte svara men har lite samma fundering... men jag tänkte nog mer på var man kunde köpa ett bra stativ?
Tror det finns på Jysk, och bebisaffärer. Tänkte dock att det kanske inte är så svårt att slänga ihop en själv. (Eller sambon då) En rundstav och en stabil kloss i botten bord ju funka bra. Vet inte hur dom i affärerna ser ut.
Googlat lite och har iaf hittat stativ för 199:- på babyland, men inte stod det nån höjd... man får väl känna efter vad som känns rimligt... spjälsäng ca 80 cm hög
Håller med dig om att det inte borde va så svårt, kanske är lika bra göra själv för matrailat går ju knappast på 200!
Det var ändå rätt billigt med 199:- tycker jag. Knaske blir att man köper ändå. Det är bara de att sambon tycker det vore roligt att göra stativet själv och att jag syr själva himmeln. Vi hade tänkt göra egen vagga först, men tiden finns inte riktigt till det. Så mycket annat vi ska hinna också, och snart är bf här.
Har ett bra och enkelt tips till er. Ta en vanlig vit gardinstång, sådana där "tråkiga" gammeldax med en böj i änden. Skarva på efter böjen och såga av efter lämplig längd. Ska ju se ut som ett uppånervänt L. Sen är det bara att sy tyget med en kanal upptil som man trär över stången. Jätteenkelt och snyggt. Hoppas ni förstod min förklaring.
Jag har beställt en gardinstång som är som en halvmåne ut från väggen från jotex,kostar 149:- i guld/vit med en gulaktig blomma i mitten fram på stången (om ni fattar hur jag menar)
Denna kommer jag att placera på väggen ovanför spjälsängen en bit upp,vet inte exakt hur högt det bli men ca 1 meter tror jag..
Ska sedan sy i tunnt vitt tyg en gardin till vardera sida och sy i beiga sidenband att knyta fast gardinen med i stången... kommer bli super fint och passa både pojk bebis eller flick bebis...
Vad tror ni om det ?
HN79-- Smart! Det låter ju som en bra lösning. Tack för tippset!