• pandyb

Kväljningar varje morgon? (Lite äckligt)

Mig har det hänt nåt skumt dens sista veckan!

Jag har börjat få kväljningar VARJE morgon. Speciellt när jag tar tabletter (För gravida och ammande) men även när jag äter!

Har ALDRIG upplevt det tidigare under graviditeten, de första tolv veckorna var det tvärt om, jag var tvungen att ät nåt på morgonen, annars mådde jag illa. Nu kan jag inte äta på morgonen alls!!!

Igår morse spydde jag. I morse så var det på väg upp men jag lyckades svälja det igen (äckligt jag vet, men jag avskyr att spy)

För övrigt så har även mina bröst börjat verka, vilket dom heller inte gjorde första 12 veckorna,jag har ont i huvudet dagligen och är täppt i näsan! Känns som om mina graviditetshormoner har kommit igång på riktigt. Eller å har jag bara inbillat mig, jag kanske är i första trimesterns forfarande :)

Jag är nu i veckan 15+4

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Kväljningar varje morgon? (Lite äckligt)
  • mojoo

Ja, jag känner igen mej. är i v 14+5 och har MÅSTA äta innan jag kliver upp men igår vände det. Kan inte äta på morgonen. Spyr varje morgon fortfarande, även på kvällen ibland. Idag hann jag inte ens till toan...inte kul. Jag är oxå täppt i näsan och blöder näsblod lite då och då. Är 27 år och har aldrig gjort det tidigare, lite läskigt.

Svar på tråden Kväljningar varje morgon? (Lite äckligt)