• Bubblan84

    Förslag på tårta man kan göra av köp-marängbottnar :)

    Någon som kan komma med bra ideer??

  • Svar på tråden Förslag på tårta man kan göra av köp-marängbottnar :)
  • Cailleach Beine Bric

    Daimtårta Skiva bananer (eller annan frukt) på den understa marängbottnen, täck med grädde. Lägg på den översta marängen, täck med grädde och toppa med krossad Daim. Så lätt och snabbt att göra.


    Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslan som leder henne
  • Cheriie

    Marängbottnar
    2 påsar marsankräm för kokning
    3 3 dl lättmjölk
    2 2 msk strösocker
    2 1/2 2 1/2 dl vaniljyoghurt
    125 125 g jordgubbar
    2-3 2-3 plommon
    2 kiwifrukter

    Vaniljkräm: Vispa ut marsanpulver och socker i mjölken. Koka upp och rör medan såsen tjocknar till kräm. Låt kallna. Vispa i vaniljyoghurten.

    Bred vaniljkrämen på den färdiga marängbottnen precis före servering. Lägg på halverade jordgubbar, klyftor av plommon och skivad kiwi. Servera genast. Sparas tårtan mjuknar marängen och blir seg.

  • MiaAnnette

    dumlefluff vispa, blanda ner daimkulor i fluffet sen en maräng som botten och en på toppen och frys ner... Blir som glasstårta! Om du vill ha den mindre söt kan du väl bara vispa vaniljvisp å blanda med daimkulor! Räcka ut tungan


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) nette82.wordpress.com/
  • Tussilago09
    Cailleach Beine Bric skrev 2008-10-14 10:03:18 följande:
    Daimtårta Skiva bananer (eller annan frukt) på den understa marängbottnen, täck med grädde. Lägg på den översta marängen, täck med grädde och toppa med krossad Daim. Så lätt och snabbt att göra.
    Jag skulle utveckla det här lite genom att baka en kladdkaka och skiva på mitten.
    Så kladdkaka, vaniljvisp, marängbotten, vaniljvisp, kladdkaka, grädde, krossad daim - alternativt tvärtom med bottnarna! Sååå gott och alltid en succé när jag bjuder på det!
  • MiaAnnette
    Tussilago09 skrev 2008-10-14 17:06:47 följande:
    Jag skulle utveckla det här lite genom att baka en kladdkaka och skiva på mitten.Så kladdkaka, vaniljvisp, marängbotten, vaniljvisp, kladdkaka, grädde, krossad daim - alternativt tvärtom med bottnarna! Sååå gott och alltid en succé när jag bjuder på det!
    Låter gotti!!! men hur får du kladdkakan delad på mitten? Den kan inte va så himla kladdig då?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) nette82.wordpress.com/
  • IsaW

    Den här glassdaimmarängtårtan gör min svärmor och alla som smakar den älskar den!

    Glassmet:
    3 äggulor
    1 dubbeldaim (eller 2 om mkt daim önskas)
    1 dl socker
    4 dl vispgrädde

    Vispa grädden. Vispa ner socker och äggulor. Blanda försiktigt ihop grädde och sockersmet. Finhacka daimen och ta i den. Bred hälften av smeten i mitten av bottna och hälften ovanpå. Sätt in i frysen och låt stå över natten. Ta fram en stund innan servering, så den inte är för hård.

    Den är supergod! Kan också göras med egengjorda marängbottnar.

  • Tussilago09
    MiaAnnette skrev 2008-10-14 17:10:06 följande:
    Låter gotti!!! men hur får du kladdkakan delad på mitten? Den kan inte va så himla kladdig då?
    Precis... inte för kladdig, men inte heller för torr - precis lagom =) Skulle man råka grädda den för länge får man helt enkelt ha på lite extra visp!
  • Bubblan84

    Ska man "garnera" tycker ni..med vad isåfall..???
    Tack för alla tips..kommer bli svårt att välja

  • Cailleach Beine Bric
    Tussilago09 skrev 2008-10-14 17:06:47 följande:
    Jag skulle utveckla det här lite genom att baka en kladdkaka och skiva på mitten.Så kladdkaka, vaniljvisp, marängbotten, vaniljvisp, kladdkaka, grädde, krossad daim - alternativt tvärtom med bottnarna! Sååå gott och alltid en succé när jag bjuder på det!
    Ska testa till nästa födelsedag ! Här firar vi alltid barnen på morgonen med enkel Daimtårta just för att den är så snabb at göra...men kladdkakan är ju snabbt fixad dan innan
    Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslan som leder henne
  • sanann
    Bubblan84 skrev 2008-10-14 10:02:23 följande:
    Kan sånt därnt "Fluff" va nått att ha imellan?
    Absolut. Jag laddar inför min födelsedag (om 6 månader ) med marängbottnar, riesenfluff och mosad banan. MUMS!! Har aldrig provat det men jag tror det är underbart gott!
    Tussilago09 skrev 2008-10-14 17:06:47 följande:
    Jag skulle utveckla det här lite genom att baka en kladdkaka och skiva på mitten.Så kladdkaka, vaniljvisp, marängbotten, vaniljvisp, kladdkaka, grädde, krossad daim - alternativt tvärtom med bottnarna! Sååå gott och alltid en succé när jag bjuder på det!
    Åh min gud vad gott det låter! Kanske ska jag göra detta istället. Humm... Fast med riesenfluff istället för vaniljvisp.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Älsklingarna Adam och Eric ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • ELLA 10

    Jag brukar ha maranbottnar, chokladpudding och Grädde!!! Det är super super gott.. Man kan lägga bananer mellan om man vill

  • ELLA 10

    Jag brukar ha maranbottnar, chokladpudding och Grädde!!! Det är super super gott.. Man kan lägga bananer mellan om man vill

  • ELLA 10

    Jag brukar ha maranbottnar, chokladpudding och Grädde!!! Det är super super gott.. Man kan lägga bananer mellan om man vill

  • FrökenFröken

    Världens enklaste marängtårta är
    Citronfromage
    Grädde
    Färska eller frysta hallon
    Marängbottnar

    Gör fromagen, låt den stå till sig till precis innan servering.
    Lägg på fromage på den ena botten, den andra ovanpå, vispad grädde ovanpå och en massa hallon allra överst.

    Denna tårta är lättgjord, omtyckt, fräsch och SUPERGOD!!

Svar på tråden Förslag på tårta man kan göra av köp-marängbottnar :)