• Anonym

Sex & Klamydia

Jag är gravid i v.13 och fick reda på efter inskrivningen att jag har klamydia. Blir behandlad med amimox nu, jag vet ju att man inte får ha samlag förrän 10 dagar efter avslutad behandling. Men om man har det med kondom? Får man ha sex då? För de säger ju att kondomen är 100% säker mot sjukdomar... Tanken slog mig bara, är ju ensam nu så kommer ju troligtvis inte ha sex.. men kan vara intressant att veta :)

Hoppas någon vet..

• Svar på tråden Sex & Klamydia
  • Anonym

Jag skulle inte ha det, finns ju alltid en liten risk att det smittar ändå. Och då kan du ju få tillbaka det sen. Det är ju för barnets skull du inte ska ha klamydia, så att avstå från sex ett par dagar klarar du kanske av?

• Anonym

Jag skrev att jag bara undrade, jag är ensam och kommer troligen inte ha sex på ett bra tag! Läs allt..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-14 13:09:42 följande:
    Jag skrev att jag bara undrade, jag är ensam och kommer troligen inte ha sex på ett bra tag! Läs allt..
    Jo jag läste allt. Och svarade på din fråga.
  • Fie1973

Sålänge kondomen inte går sönder så borde det ju vara säkert!

• Anonym (viktigpett)

man får INTE ha sex när man är under klamydia-behandling, inte ens skyddat sex!

• Anonym

Smittan finns ju även i sekretet och det kan ju komma i kontakt med den andre även med kondom.

• pumpkinhead

en kondom är inte 100% för överföring av alla könssjukdomar.

Svar på tråden Sex & Klamydia