• Mene

ska flytta till Björkhagen, Stockholm. tips...

Hej!
    Jag har en liten 6 veckors son och ska i december flytta till Björkhagen/ Hammarbyhöjden i Stockholm. JAg har aldrig bott i stockholm tidigare och känner inte heller till området där jag ska bo. Är det någon som har tips på saker som går att göra där tillsammans med min son? Öppna förskola? Mammagrupper? Babysim?

Tack på förhand!

• Svar på tråden ska flytta till Björkhagen, Stockholm. tips...
  • Siggemor

Det finns massor att göra- du ska ju till Sthlm! Bor själv i krokarna dit du ska flytta och det finns babysim/gympa på andra sidan bron in mot stan (skanstull)tar cirka 20 minuter att gå ifrån Hammarby..Har hört talas om att det ska finnas öppna förskolan i Hammarby,men vet ej vad det heter. Mammagrupp får du genom BVC, det är bara att säga till när du har flyttat! Om du ska bo i Hammarby är Hammarby sjöstads BVC närmast, men eg. hör man till ett annat BVC- som så lägligt ligger längre bort! Enklast är att ta tunnelbanan eller bussen dit aktiviteten finns- utbudet är ganska stort och priserna är väldigt varierande, så det kan löna sig att ta bussen en extra station!! Har själv en son på 2månader + 2 veckor och ska börja på "Målerikurs" med sonen- det finns ett litet utbud på olika kurser genom ABF och Studiefrämjandet- vissa kurser hålls i Gullmarsplan- 10 minuters gångväg från Hammarby! Kolla på stockholm.se, där hittar du fler aktiviteter! Lycka till!!

• Mene

Tack för bra svar! Lycka till med målerikursen!

• Mene

puffar ifall någon vill lägga till något... :)

• Duckan74

Har inte bott i H-byhöjden med barn, men det är fantastiskt trevligt där ute!! Fina grönområden.
    Hoppas du kommer att trivas.

• Skorpan12

GRATTIS! Har själv bott i Björkhagen i 7 år. Stormtrivdes. Hade dock inga barn då men det finns massa lekparker

Svar på tråden ska flytta till Björkhagen, Stockholm. tips...