• Felice

Är det dumt att ta bort fönstret i badrummet?

Vi ska snart renovera vårat badrum. Duschen är precis intill ett stort fönster vilken inte är så jättebra och det stör mig jättemycket. Hur jag än vrider och vänder på det så kommer vi få leva med ett drapperi för fönstret. Alternativet enligt mig är att ta bort fönstret. Men frågan är om man kommer ångra det?!
    Borde vi ha kvar fönstret i badrummet?

• Svar på tråden Är det dumt att ta bort fönstret i badrummet?
  • Viewsonic

Jag har aldrig haft fönster förut, men nu har jag det. Tycker om ljuset som kommer in där. Även om jag också måste ha draperi framför. Det jag har är vitt så ljuset kommer in. Sen har jag ett likadant draperi framför. Dvs ett likadant framför och bakom badkaret (samma som sitter framför fönstret).

dator heter det. datOR...
  • MiklosOne

Kan du inte sätta in ett fönster med frostat glas som man inte ser igenom men det släpper in ljus?
    Badrum utan fönster är så tråkigt o jag önskar mig inget annat en ett fönster i badrummet, blir öppnare då.

• Vilhelmina

Lättare att vädra med fönster. IKEA, och våran lokala tygaffär, har plastfilm att sätta för fönstret så att det ser frostat ut. Det har vi hemma. Funkar jättebra och grannen slipper se när min man står och kissar.

• vackrastarflow

Jag tror du kommer att ångra dig. Jag har ett stort fönster och det är så skönt! Det är inte frostat, men man kan inte se igenom det (ja man kan väl se silhuetter och sånt).

• Viewsonic

Vi har frostat glas men det syns igenom ändå om man står där naken.

dator heter det. datOR...
  • Tutilure
    Vilhelmina skrev 2008-10-14 15:54:16 följande:
    Lättare att vädra med fönster. IKEA, och våran lokala tygaffär, har plastfilm att sätta för fönstret så att det ser frostat ut. Det har vi hemma. Funkar jättebra och grannen slipper se när min man står och kissar.
    Har IKEA sån plastfilm? Det visste jag inte.
    Var finns den?
    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Zimlis

Du kommer ångra dej om du tar bort det - däremot så hade min sambos bror och hans fru exakt samma problem, de byggde helt enkelt om fönstret.

Så istället för ett stort helt fönster så har de nu ett avlångt mindre fönster

FL-beroendet är ett faktum
  • Felice
    Fönstret är frostat. Problemet är att fönstret sitter mitt i duschen. Och eftersom det inte är så bra ur fuktsynpunkt så måste jag ha ett drapperi framför.
    Jag tycker helt enkelt att fönstret är lite ivägen mitt i duschen.

Men ett felplaserat fönster kanske är bättre än inget fönster.
  • vackrastarflow

okej, du skrev ju däruppe att det var intill, inte mitt i...

varför inte flytta på duschen nu när ni renoverar?

• Vilhelmina

Ett fönster mitt i duschen är inte bra, men du behöver ju bara dra för när duschen används.

Beroende på hur stor renovering, och budget, ni har tänkt er kanske ni ska fundera på att flytta duschplatsen

Svar på tråden Är det dumt att ta bort fönstret i badrummet?