Barn med sprickor i ändtarmen, hur har ni fått hjälp?
Vår dotter är två år och fick i våras problem med sprickor i ändtarmen. Ni som haft barn med det vet hur ont de har. Vi fick behandla med zyloprox ( säkert felstavat), någon slags bedövningssalva och lactulos i vällingen för att göra avföringen lösare. Det blev bättre men nu har det börjat igen. I söndags var hon precis som vanligt till klockan 15 då hon började gnälla och sedan skrika. Hon bajsade en normal bajskorv och fortsatte att skrika och skrika så svetten rann på hela henne. Hon skrek tills hon domnade bort av utmattning och sedan började hon skrika igen när hon vaknade. Jag antog att det fanns mer bajs som hon ej vågade klämma ut pga smärtan. Så här höll det på till klockan 19 då jag efter att ha pratat med vårdguiden gav henne lavemang så hon fick ut mer bajs. HOn fick också bedövningssalva och zyloprox. Nästa kväll var det samma visa igen så i morse ringde jag både bvc och barnläkarmottagningen på vårt sjukhus. Har fått en akuttid i morgon men är rädd för att det inte händer så mycket mer. Ni som har barn med samma problem vad har ni gjort? Kommer hon alltid att få detta med jämna mellanrum eller kan kanman få bort det permanent? I eftermiddags bajsade hon normalt utan att skrika och det var så underbart att se. HOn har dock isället både fått ögoninflammation och idag på kvällen när vi hade borstat tänderna och skulle ta på pyjamasen så kräktes hon tre gånger ut den lilla mat som jag lyckades få i henne idag. Nu har hon somnat med skriker ynkligt med hes röst då och då och ropar på både mammaoch pappa.
Man blir verkligen slut som förälder och undrar hur många sådana här nätter man orkar med. Är gravid i vecka 31 så jag sover dåligt pga detta också.
TAcksam för era erfarenheter
Ancilla