• Jojo77

Ikeas bäddmadrasser? vilken är bäst

Behöver ny bäddmadrass till vår dubbelsäng. Har tittat på ikeas hemsida och ser att de har bra priser (som alltid haha). Är ni som har bäddmadrass från ikea nöjda? Vilken modell har ni?

• Svar på tråden Ikeas bäddmadrasser? vilken är bäst
  • Lena

Vi har den som är 5cm tjock, det är lagom för då madrassen under är den hårdaste de har.

• Jojo77

Vi har medelhårda madrasser under...från Jysk. Vad passar bäst då?

• Lena
    Jojo77 skrev 2008-10-14 22:34:05 följande:
    Vi har medelhårda madrasser under...från Jysk. Vad passar bäst då?
    Det beror på om ni vill ha det hårt eller mjukt, ju tjockare desto mjukare. Vi vill ha det ganska hårt. Från 2cm känns det somm de blir lättare att bädda.
  • Jojo77

Vad tycker du/ni om kvaliteten och komforten?

• Lena
    Jojo77 skrev 2008-10-14 22:57:20 följande:
    Vad tycker du/ni om kvaliteten och komforten?
    Jupp det är jättebra lite otymplig är den men den är för en dubbelsäng. Rekomenderar madrasskydd direkt som man kan köra i maskin, det kan ju bli fläckar genom lakanet.
  • Jojo77

Ja madrassskydd är ju bra. Anledningen till att vi skall byta är att de blivit mycket barnkiss och kräk på de senaste åren (fy det låter som vi inte tvättat den...haha). Så nu skall jag verkligen ha skydd med som man kan slänga in i tvättmaskinen.

• Mcmajjsan

Sultan tuvebo har vi och jag har aldrig varit nöjdare under min 22 år som sänganvändare =D Den är mjuk men ändå hård... om man nu kan förklra på det sättet utan att dumförklaras. Den formar sig behagligt runt kroppen och jag har inte längre ont i ryggen utan vaknar verkligen utvilad. Samma sak för min spea lilla sambo som är tvärtemot mig i kroppsbyggnad.

Bf 081230
  • Jojo77

Ok är tuvebo den dyraste. Den som är 9 cm tjock?

• Mcmajjsan
    Jojo77 skrev 2008-10-14 23:03:09 följande:
    Ok är tuvebo den dyraste. Den som är 9 cm tjock?
    Jajjemen. Den är lätt värd det! Har flera vänner som har samma och vi köpte den på en rekommendation och det ångrar vi inte. Köpte sängen för 3 veckor sen men vi kommenterar hur skön den är varje kväll =)
    Bf 081230
  • Dundermamman

Vi har haft Sultan Tuvebo i 1 år nu och är också helnöjda !
    Lägg hellre till en slant och sov riktigt gott än att ni köper en billigare och inte blir riktigt nöjda!
    Håller med ang. madrasskydd, jag vädrar skyddet vid varje renbäddning och tvättar det varannan månad ungefär.

• Jojo77

Det låter ju bra. Jag har hört att ikeas sängar skall ha mycket bra kvalitet i förhållande till priserna.

• Miss Lau

Vi har också Tuvebo och är helnöjda! Har nog haft sängen i ca 6 år nu och den är fortfarande lika skön som när vi köpte den.

• Jojo77

Köpte en Tuvebomadrass idag. Skall bli skönt att lägga sig ikväll!
    Tack för alla svar!

• Dundermamman
    Jojo77 skrev 2008-10-17 19:57:38 följande:
    Köpte en Tuvebomadrass idag. Skall bli skönt att lägga sig ikväll!Tack för alla svar!
    Hoppas du blir lika nöjd som vi andra Tuvebosovare

Sov gott inatt, Zzzzzzz
Svar på tråden Ikeas bäddmadrasser? vilken är bäst