• MIC

Pyjamas från PoP?

HAr en fråga om pyjamaserna från PoP....Är de stora i storlekarna som sortimentet för baby är annars? Min kille har precis växt i storlek 68 och jag behöver en pyjamas till...tycker att just pyjamasar går åt hur fort som helst så nu var min tanke att ev köpa en i storlek 74 till honom för att ha att växa i och ha som "sista pyjamasen" när alla andra är i tvätten. Frågan är då om han fullkomligt drunknar i 74 eller om jag trots allt ska ta en 68....Någon med erfarenhet? Jag tänkte främst på den pyjamasen med "arga filurer på"

www.polarnopyret.se/PageComponents/Units/Gene...%

• Svar på tråden Pyjamas från PoP?
  • Redbit

Länken funkade inte, men min erfarenhet av PoP-pyjamasar är att muddarna är gjorda för att vikas upp, så är de för stora är det lätt att "anpassa" dem!

Min tjej hade en PoP-pyjamas storlek 68 från det att hon hade storlek 56 (dubbeluppvikta muddar) tills hon hade 74, funkade fint hela tiden.

• Redbit

I ditt läge hade jag tagit en 74 - det syns ju tydligt på bilden att muddarna kan vikas ett par varv ifall det behövs! PoP-kläder är ju stå stadiga att de kan slitas länge dessutom, dumt att köpa en storlek han bara kan ha ett litet tag då.

• MIC

Jag ska och kolla på den idag och se hur den ser ut....

• fiamalm

74 säger jag, allt går att vika upp.

• familjen K

Eftersom pyjamaser, som du i TS säger, "går åt så fort" Varför inte köpa 2-3 stycken från ex HM istället, kostnaden blir ju densamma. Jag vet att Po.p har en mkt bra kvalitet, handlar där själv mycket, men till så små, och dessutom pyjamas vilka ej slits så fasligt mycket kanske du får mer för pengarna på ex HM ?

• Lo L

Vi hade en sån där randig pyamas (po.p klassiker) i storlek 56 som vår son använde från 5 veckors ålder till han var över 1 år gammal. Han är liten men inte så liten, så nog måste po.p klassiker vara stora! Har även ett par långkalsonger i storlek 62 (från den där musse pigg serien) som han fortfarande använder som pyamas - sonen är nu 2 år! Jag börjar misstänka att han kommer att kunna ha dem även när han fyller 18, om än flortunna.

• Lo L

Bor du i Göteborg så har Barnens Hus på 421, 2 pyamasar för 100 kr, som fungerar alldelels utmärkt. Inte det vackraste man kan tänka sig, men det känns roligare att lägga pengarna på lite bättre kläder till dagsbruk.

• MIC

Det blev storlek 74 - han lär kunna ha den i 5 månader minst Vi har redan två billigare från HM som är i 68. Jag kommer nog att ha två som är i "RÄTT" storlek och en som är storleken över framöver så at han kan växa in i den...då sprider man ändå kostnaderna.

Svar på tråden Pyjamas från PoP?