Hur ofta byter ni oljan i fritösen?
Kom på att jag skulle vilja göra lite strips i fritösen men vi har ingen ny olja. Och undrar hur länge den kan stå egentligen innan den blir oanvändbar så att säga. Hur gör ni andra?
Kom på att jag skulle vilja göra lite strips i fritösen men vi har ingen ny olja. Och undrar hur länge den kan stå egentligen innan den blir oanvändbar så att säga. Hur gör ni andra?
Ska inte sånt bytas efter varje gång ????
Olja kan väl härskna precis som smör???
Men vet ej faktiskt.
Har ingen fritös!
2 ggr tror jag.....ni silade den sist kanske?
Vi brukar vanligtvis byta den varje gång. Speciellt om man gjort kött eller annat i fritösen. Men tror endast vi använt den till strips denna gången. Någon fler? Kanske inte törs använda den iallafall.. Typiskt. Tar så lång tid i ugnen..
Lukta på oljan och titta på hur den ser ut. Om det inte handlar om flera månader å är det ingen fara. Tänk på alla hamburger ställen...
Vi friterar bara stripes än så länge och det står att vi bara behöver byta efter 5 ggr och det har då alltid blivit bra!!
Okej,har nu gjort stripsen i ugnen istället. Vågade inte chansa. Kommer inte riktigt ihåg senaste gången vi använde den. Och jag vill inte riskera att bli dålig i magen. Inte nu när det är så nära till BF,man är ju nog risig i kistan som det är! =)