• Steffisen

Blixtrande huvudvärk??

har gått med huvudvärk konstant nu i 3 dagar å inget hjälper, låg masjuk i söndags med SD och har sedan dess när jag går upp på nätterna så fort jag reser mig får jag blixtrande huvudvärk och de flimmrar lite framför ögonen men sen försvinner de när jag legat ner en stund... Nån som vart med om detta lr vet vad de beror på???

• Svar på tråden Blixtrande huvudvärk??
  • Pumisen

tycker du ska ringa in o höra! Kan vara havandeskapsförgiftning om du har otur... Men som sagt..jag är varken läkare el särskilt kunnig, så jag tycker du ska ringa o höra!!

Jag fick åka in akut i v.38 pga huvudvärk, som dom trodde var havandeskapsförgiftning..men som tur var så var det inte det!

• marmelade

Det KAN vara havandeskapsförgiftning! Ring in till förlossingen och be om att få komma in för en kontroll för så ska man verkligen inte gå runt och må! Ring NU!

• CTMT

Kan vara spänningshuvudvärk. Hade det i någon vecka tidigare i graviditeten.

Men be din BM kolla både blodtrycket och äggviteämnen i urinen. Havandeskapsförgiftning är inte helt uteslutande med de symptom du beskriver.
    Be BM kolla järnvärdet på dig också! Så ring direkt och få en tid denna veckan!

• Lilla Bus

Jag hade en fruktansvärd huvudvärk när jag väntade yngsta pojken. Inget hjälpte och det blev bara värre och värre. Det var inte havandeskapsförgiftning som tur var men huvudvärken berodde på barnet kom de fram till. Nästan så fort jag hade fött pojken min så försvann huvudvärken. Hade väl huvudvärk ca 1 dygn efteråt. Men jag gick med huvudvärk i de tre sista månaderna av gravideteten.
    Mitt råd är att söka för huvudvärken, du vet inte om det är havandeskapsförgiftning eller något annat. Men allt som har med huvudvärk och yrsel i gravideteten är viktigt att kolla upp, inte baraför dig utan för ditt barn i magen oxå!

• Steffisen

Har inte haft nån huvudvärk idag men hade inatt när jag gick upp vid 3 tillfällen. Prata med min svärmor hon sa att de kunde va mitt blodtryck som spökade?? har bara mått lite illa till och från idag. Känns som om man blir mer nojjig andra garvidetet lr e de bara jag??

• marmelade

Men snälla du ring in!!! Hellre en gång för mycket! Så du kan utesluta havandeskapsförgiftning. Det är ju inget att leka med.

• Steffisen

oki ska ringa in nu å höra vad dom säger...

• Steffisen

ringde in nu och dom bad mig gå till mitt MVC och kolla blodtrycket men ska se om min svärmor kanske kan komma förbi ist hon e ju sjuksköterska...

Svar på tråden Blixtrande huvudvärk??